Dålig kvalité på streaming när andra kör tex youtube
Hur ställer jag in QOS på Zyxel NR5103E ?
Kommer in i avancerat mod ?
Dålig kvalité på streaming när andra kör tex youtube
Hur ställer jag in QOS på Zyxel NR5103E ?
Kommer in i avancerat mod ?
Hejsan ,
Vad får du för hastigheter och på vilket sätt är alla enheter kopplade ? Via nätverkskabel eller Wi-Fi 2.4 /5 Ghz ?
Det finns ingen QOS funktion på Zyxel 5013E routern. Tanken är nog att en router efter 5103E ska hantera det via passthrough . Om det är en begränsning i hårdvaran eller mjukvaran, som gör att den inte har den funktionen är nog något man får fråga Zyxel supporten om.
För att komma in i avancerad mode. Så står det på etiketten på baksidan av routern inloggningen . 192.168.8.1 i webbläsaren . Man kan även gå ifrån Zyxel Air appen och avancerad.Då öppnar den upp i webbläsaren på mobilen dock .
/F
Tack, kopplat med koppar, streamar Telia tv och kör någon YouTube samtidigt kommer det lagga
så finns det ingen QOS på den, får det bli en pass thru och någon liten FW som kan hantera QOS
Vad får du för hastigheter vid ett test ?
Finns test man kan göra i Zyxel Air appen . Eller testa i speedtest appen Så du har bra placering av routern för inkommande hastigheter men även för att nå dina enheter inomhus .
Kan tänka mig att Telia tv boxen kräver en viss hastighet beroende på hd kvalite man tittar på . Men på youtube där kan man mer välja fritt över vad för kvalite man ska se i . Som påverkar hur mycket hastighet man behöver för det . Just för att hitta en balans om man tittar samtidigt !
ja exakt , man får ha någon router efter som hanterar qos
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.