Besvarat

Hur kopplar man in en 4x4 MIMO antenn från Poynting på Zyxel 5103e

  • 14 December 2022
  • 2 svar
  • 262 visningar

Jag har stötit på ett problem. Då man tar bort gummiläppen på baksidan av Zyxel mobila modemet finner man 4st antenn utgångar som är helt omärkta. På min Poynting antenn finns 4 kablar med SMA utgång som i sin tur har kopplats på en SMA till TS-9 kontakt och dessa antenn utgångar är märkta. Min fråga är rätt uppenbar men är det verkligen bara att koppla in dessa på slumpvis plats… känns inte rätt.

Mobilmoden/Router: Zyxel 5103e

Antenn: Poynting XPOL-24

Kablarna från antennen ser ut som följande... Kabel par nr 1 är märkta: Cell 1 Main och nr 2 är märkt: Cell 1 Aux/DIV. Kabel par nr 2 är märkt: Cell 2 Main och nr 2 är märkt: Cell 2 AUX/DIV.

icon

Bäst svar av frodrik91 15 December 2022, 09:17

Visa original

2 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @Cubit_Calle

Försökt få fram om det är någon speciellt ordining på dessa 4 TS9 uttag. Men tror inte det är det . Utan kör du cell 1 main först , sen nr 2 . Och sen main 2 och under cell 2. Så ändrar du ju från interna till externa på den skjutbara knappen bredvid . Sår är det nog bara testa sig till och se om det är rätt , samt om man upplever någon förbättring 😎

 

Mvh F

 

Hej @frodrik91 

Tack för du tog din tid och ditt svar är precis vad TRE supporten svarat mig också. Endast att man nerifrån börjar koppla in kablarna i följd, var deras rekommendation till mig. Enligt Zyxel som vi fick kontakt med kunde man inte koppla in antennen på fel plats då det inte finns någon bestämd plats för antennkablarna.

 

Svara