Besvarat

Hur Operatörsupplåser jag en IPhone.

  • 24 September 2018
  • 3 svar
  • 1548 visningar

  • Registrerad användare
  • 1 kommentar
Hej,

Jag är kund hos er och fick ett nytt SIM kort idag av er som jag nu satt in i en olåst 5:a. Nu får jag upp ett meddelande där SIM kortet är ogiltigt. "SIM kortet som sitter i den här iphone-enheten är från en operatör som inte stöds enligt den aktiveringspolicy som för närvarande har tilldelats av aktiveringsservern. Det är inget maskinellt problem med iPhone. Du kan sätta i ett SIM kort från en operatör som stöds eller skicka en förfrågan till din operatör att operatörslåset i den här iphone-enheten låses upp. Kontakta Apple för mer information.

Jag behöver hjälp!
Tack!
/Denise


[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Pettersson 24 September 2018, 23:29

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

från vilken operatör kommer din iPhone 5? I din beskrivning så låter det nämligen som att din iPhone 5 är låst till någon annan operatör än 3. Vet du om telefonen har varit operatörslåst och sedan blivit upplåst?

Om en upplåsning av telefonen är beställd från den andra operatören så kan du behöva synkronisera telefonen med iTunes på en dator för att den ska låsas upp. Om inte behöver telefonen låsas upp för att fungera med simkortet från 3.
Telefonen har varit med Telenor innan men det är en annan som använt den sen som hade Tele 2 så den ska ju va upplåst. Jag förstår inte riktigt vad problemet är...
Hur låser jag upp den då så att jag kan använda den?
Användarnivå 7
Emblem +40
Låter konstigt om den har fungerat med en annan operatör tidigare. Meddelandet som du får säger nämligen att telefonen är låst till en annan operatör.

Det du kan börja med att testa är att följa funktionerna som du hittar här. Ha ditt simkort från 3 i telefonen. Om det inte fungerar skulle du nog behöva kontakta Telenor för att se om telefonen verkligen fortfarande är upplåst, lite mer information från Telenor finner du här.

Berätta gärna hur det gick!

Svara