Besvarat

Hur streamar jag till min TV med Chromecast

  • 18 April 2018
  • 3 svar
  • 5881 visningar

Hur ska jag kunna nyttja min obegränsade surf för att streama till tv. Idag har jag chrome cast och den måste man ju använda wi-fi . Har iPhone,
icon

Bäst svar av P.Hagenfeldt 18 April 2018, 12:57

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @G.bhat,

Jag har ändrat titeln på din fråga och flyttat den till teknisk support så att fler ska kunna hitta och kunna besvara den.
Användarnivå 1
Hej!

Det är dessvärre enbart möjligt att streama över 3G/4G via Google Now (Android), iPhone har således inte stöd tyvärr.

Att tillägga är att det enbart går streama lokala filer (alltså inte tjänster som Netflix och dyl.) från en Android till Google Chromcast, alternativt spegla sin skärm vilket ser oerhört tråkigt ut.

En workaround som jag inte testat själv men som bör fungera i teorin är att du aktiverar "Internetdelning" på din iPhone och ansluter din Google Chromecast till det nätverket, därefter så ansluter du en dator eller en annan telefon till det internet du delar och "castar" det innehåll du vill från den enheten. Tror inte det är möjligt att streama från samma enhet som du delar internet från dock.

Lycka till! 🙂
Användarnivå 5
Emblem +5
Stort tack för att du bidragit med din kunskap inom detta @P.Hagenfeldt!

@G.bhat Stort tack för din fråga! Jag testade workarounden förra sommaren på landet, då använde vi en annan mobiltelefon som internetdelade och anslöt min telefon till det nätverket för att casta till Chromecasten. Det fungerade utmärkt, men värt att tänka på är att det slukar väldigt mycket batteri för den telefonen som internetdelar. 🙂

Svara