Besvarat

IMEI och säga upp försäkring

  • 3 september 2018
  • 2 svar
  • 160 visningar

Tänkte låsa upp min gamla telefon men IMEI numret funkar inte. Har testat numret både från telefonen och det som står på förpackningen, men numret inte känns igen av tre. Next - hur säger jag upp den försäkring som följer med en ny telefon, två månader "for free" är nice, men vill inte betala för den fortsättningsvis.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bästa svar av Tristan 3 september 2018, 21:21

Hej AnnKann!

Om vi börjar med 3Försäkringen så kan du själv säga upp den via Mitt3.
Du hittar den under "Hantera dina tjänster" under Abonnemang.

När det gäller upplåsning av din gamla mobil och att IMEI inte känns vid av Tre.se tänker jag att du kanske har haft telefonen inne för service eller ett försäkringsärende och att det har lett till en utbytestelefon alternativt att man har bytt delar i den.

Ibland blir då inte rätt IMEI kopplat till ditt abonnemang men ett samtal till Kundservice kan både kontrollera och lösa detta.
Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej AnnKann!

Om vi börjar med 3Försäkringen så kan du själv säga upp den via Mitt3.
Du hittar den under "Hantera dina tjänster" under Abonnemang.

När det gäller upplåsning av din gamla mobil och att IMEI inte känns vid av Tre.se tänker jag att du kanske har haft telefonen inne för service eller ett försäkringsärende och att det har lett till en utbytestelefon alternativt att man har bytt delar i den.

Ibland blir då inte rätt IMEI kopplat till ditt abonnemang men ett samtal till Kundservice kan både kontrollera och lösa detta.
Försäkringsfrågan är löst. Kontaktar Kundservice imorgon. Tack för tipsen!

Svara