Skip to main content

Har köpt en ny iPhone 12 Pro, efter ett par dagar märker jag att blixten inte fungerar. Inte heller ficklampan.

 

Efter många samtal med support, får jag lämna in telefonen till butiken, för att skickas till verkstad. Där genomgår den en felsökning. Och telefonen kan inte fixas. Utan jag ska få en industrirekonditionerad utbytesprodukt på grund av ursprungsfel.

 

Detta känns ju helt fel. Borde man inte få en helt ny?

 

Jag köper en ny telefon, som är fel på, får en rekonditionerad tillbaka!?

@CRG Hej,

 

det är så Apples garanti fungerar. En felande telefon byts ut till en enhet med motsvarande funktionalitet och utseende som en ny. Du som användare ska inte märka någon som helst skillnad. Värt att tänka på är att de flesta delarna ändå är utbytta i telefonerna som skickas ut.

Nu är ju iPhone 12 Pro nyligen släppt, vilket göra att det även kan vara svårt att ha fått ordning på att ha “naturliga” utbytesenheter tillgängliga vilket kan göra att telefonen du får ändå är helt ny. 


Lämna en kommentar