Skip to main content
Svar

ingen täckning

• May 14, 2025
  • 8 svar
  • 433 visningar

Hej,

Jag har ingen täckning på min telefon och det står ingenting om att ni har några deiftstörningar eller dylikt. Jag har provat allt, startat om telefonen, satt på och stängt av flygplansläge, återställt nätverksinställningar, men det verkar inte ha någonting med min telefon att göra. Er AI assistent kunde inte hjälpa mig heller…

Bäst svar av Pettersson

@Liljan Det finns just nu en driftstörning som påverkar områden i delar av Centrum samt Kungsängen, kan det vara denna du påverkas av? 

Söka nät manuellt gör du under Inställningar → Mobilnät → Val av nätverk. Där stänger du av automatisk och väljer 3 som nätverk när det dyker upp i listan. Det kan ta någon minut innan du ser vilka nätverk som finns i området. 

8 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • May 14, 2025

@Liljan Hej,

när uppstod problemet, vet du om någon annan med Tre har tappat täckningen också?? Samt i vilket område befinner du dig (inte exakt adress, utan område eller postnummer)? Och sista frågan, vilken telefonmodell är det du har?

• Trådskapare
  • Rookie
  • May 14, 2025

Problemet uppstod vid 16 tiden idag och enligt downdetector var det över 500 personer som rapporterade ett problem. Jag har en iPhone 15 och bor i Uppsala

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • May 14, 2025

@Liljan Det fungerar inte nu heller alltså? Skulle du kunna testa att söka nät manueller för att se om det hjälper? Det gör du under inställningar → mobilnät. Har du ett fysiskt sim eller eSIM?

• Trådskapare
  • Rookie
  • May 14, 2025

Nej det fungerar inte fortfarande. Jag vet inte hur man söker ”när manueller”, hittar ingen sån inställning under Mobilnät. Börjar bli väldigt frustrerande nu. Jag har fysiskt simkort.

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Nej det fungerar inte fortfarande. Jag vet inte hur man söker ”när manueller”, hittar ingen sån inställning under Mobilnät. Börjar bli väldigt frustrerande nu. Jag har fysiskt simkort.

@Liljan Ring kundtjänst på 0735 300 400 och fråga om det har varit eller är en driftstörning i ert område? 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • May 15, 2025

@Liljan Det finns just nu en driftstörning som påverkar områden i delar av Centrum samt Kungsängen, kan det vara denna du påverkas av? 

Söka nät manuellt gör du under Inställningar → Mobilnät → Val av nätverk. Där stänger du av automatisk och väljer 3 som nätverk när det dyker upp i listan. Det kan ta någon minut innan du ser vilka nätverk som finns i området. 

• Trådskapare
  • Rookie
  • May 15, 2025

Tack för all hjälp! Jag lyckades hitta problemet och löste det igårkväll. 😊😊

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • May 15, 2025

Hej ​@Liljan! 👋🏻

Härligt att det löste sig för dig! Vad gjorde du för att lösa det? 🙂