Besvarat

Ingen täckning efter flytt

  • 11 March 2023
  • 4 svar
  • 92 visningar

Hej, jag har precis flyttat inom Kista, från Trondheimsgatan till Oslogatan men har ingen täckning där i huset. Varken jag eller min fru, man kan inte ringa varandra. Kan ni hjälpa oss?

icon

Bäst svar av Qwirks 12 March 2023, 00:33

Visa original

4 svar

Användarnivå 5
Emblem +33

Tråkigt att höra att ni saknar inomhustäckning i er nya lägenhet. Det kan bero s k energiglas som hindrar mobilsignalerna att komma in eller att ni helt enkelt hamnat i skugga bakom mobilmasterna.

Det finns två saker ni kan prova att göra.

  • Aktivera WiFi-samtal på telefonen. Då kan ni ringa samtal som vanligt när ni är uppkopplade på ert hemma-WiFi.
  • Gör en täckningsfelanmälan hos Tre. Ring kundtjänst och förklara att du vill göra en täckningsfelanmälan eftersom telefonen inte fungerar i er nya lägenhet.
Användarnivå 7
Emblem +36

Snyggt svar @Qwirks! 👍

@Cresnabeel hur har det gått med detta? Återkom gärna! 😁

Hej, tack för att ni har svaret på det. Det inte handlar om energi glas eftersom jag har provet utomhus, nere på plan-0 osv. Man måste gå ca. 200 meter från själva huset och då börjar komma signaler. Jag har testat 4 enheter, byta SIM kortet till en-och till andra.  Det är något väldigt skumt eftersom vi har flyttat bara från 16430 till 16431, och inte till mars planet. 

Jag har ringt Tre kundtjänst också, har fel anmäld, det kan ta en vecka tills jag får något återkoppling om det. Vad ska vi göra hela veckan utan täckning, vet jag ej!

Hej, jag har precis flyttat inom Kista, från Trondheimsgatan till Oslogatan men har ingen täckning där i huset. Varken jag eller min fru, man kan inte ringa varandra. Kan ni hjälpa oss?

Tack, har lagt svar.

Svara