Hejsan , @Peterxx
Tråkigt att höra att du upplever problem med täckningen vid din nya fastighet .
Täckningskartan är en uppskattning och verkligheten kan variera av många faktorer .
Är det 5G routern zyxel 5103 du har eller & någon nyare telefon som är förberedd för 5G ? Och vad är det för hårdvara du testat med .
Antar du testat olika fönster i olika riktningar också , utan märkt någon förbättring ?
För att någon ska kunna kika över din situation behöver du ringa kundservice och nämna detta . Så kan dom se över vad som kan orsaka detta och möjlig lösning . Om det behövs en täckningsanmälan tex .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Att bara höfta och rikta om , brukar förbättra för någon . Men också försämra för någon . Eftersom det är många kunder som ska täckas . Supporten är till för att hjälpa innan man börjar spekulera på byte till annat liksom .
Om det är en helt nybyggd lägenhet , så brukar dom va ganska så välbyggda med tjocka väggar , välisolerade fönster osv . Som kan kraftigt påverka täckning negativt . Men det finns lösningar för det , om det nu är fallet . Eller om du bor i annat än i lägenhet .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Hoppas det ordnar sig med en förbättring för dig ! Och grattis till din nya lya
mvh F