Skip to main content

Hej.

Jag har ingen mottagning alls vid min nya fastighet strax utanför Jönköping. Vare sig 3G, 4G, eller 5G fungerar på platsen. Har startat om hårdvara, provat annan hårdvara, extern antenn och allt som jag kan komma på. En bit bort fungerar det, och enligt täckningskartan så ska det vara täckning så min fråga är: Kan Tre’s tekniker möjligtvis rikta om antenner eller på annat sätt hjälpa fastighetsägare i täcknings-skugga eller måste jag byta operatör?

Mvh Peter.

Hejsan 👋🏻@Peterxx 

 

Tråkigt att höra att du upplever problem med täckningen vid din nya fastighet . 
 

Täckningskartan är en uppskattning och verkligheten kan variera av många faktorer . 
 

Är det 5G routern zyxel 5103 du har eller & någon nyare telefon som är förberedd för 5G ? Och vad är det för hårdvara du testat med . 
 

Antar du testat olika fönster i olika riktningar också , utan märkt någon förbättring ? 
 

För att någon ska kunna kika över din situation behöver du ringa kundservice och nämna detta . Så kan dom se över vad som kan orsaka detta och möjlig lösning . Om det behövs en täckningsanmälan tex . 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Att bara höfta och rikta om , brukar förbättra för någon . Men också försämra för någon . Eftersom det är många kunder som ska täckas . Supporten är till för att hjälpa innan man börjar spekulera på byte till annat liksom . 
 

Om det är en helt nybyggd lägenhet , så brukar dom va ganska så välbyggda med tjocka väggar , välisolerade fönster osv . Som kan kraftigt påverka täckning negativt . Men det finns lösningar för det , om det nu är fallet . Eller om du bor i annat än i lägenhet . 
 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss


Hoppas det ordnar sig med en förbättring för dig ! Och grattis till din nya lya 😉

mvh F 


Lämna en kommentar