Besvarat

Ingen täckning inomhus

  • 8 September 2020
  • 3 svar
  • 991 visningar

När jag går in i en större byggnad (tex ICA Maxi eller ett bibliotek) tappar jag täckning helt och hållet. Förut hade jag Tele2 och full täckning inomhus. Varför har 3 så extremt dålig täckning inomhus?

icon

Bäst svar av Pettersson 9 September 2020, 19:44

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Rooftop Hej! Det låter tråkigt att du upplever en så stor skillnad mellan operatörerna. Var i landet befinner du dig? Vilken telefon är det du har? Fungerar det bra på andra platser?

 

När det gäller täckning så kan det variera väldigt mycket - det som påverkar är bland annat var närmaste antenn finns, hur väl nätet är utbyggt i området och hur många användare som finns på platsen. Därför är det jättesvårt att garantera täckning på en plats, men självklart ligger det i operatörernas intresse att ha god täckning där kunderna finns. :) 

Söderort Stockholm. Samsung Galaxy.

Så fort jag går ut ur dessa byggnader är täckningen full, men som sagt inomhus är den verkligen obefintlig.

Användarnivå 7
Emblem +40

@Rooftop Tråkigt att det krånglar. Mitt bästa tips är att du ringer till 3Kundservice för att se över det och eventuellt göra en felanmälan om det är platser du befinner dig ofta på - exempelvis arbetsplatsen eller liknande. :) 

 

Här finns kontaktuppgifter.

Svara