Besvarat

Ingen täckning på mobilen, men fungerar på annan mobil

  • 19 May 2019
  • 6 svar
  • 1650 visningar

Hej,
jag har ingen täckning. Har provat att startmomentet telefonen men det hjälper inte. Jag kan bara ringa och ta emot samtal via Wi-FI.
icon

Bäst svar av Nils 22 May 2019, 09:13

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan @kes76 och varmt välkommen till forumet!

Aj då! Det är givetvis inte kul när täckningen inte fungerar!

Normalt sett brukar dessa problem lösa sig vid en omstart av telefonen. Ibland kan det bero på en temporär driftstörning som vi då gör allt för att lösa så fort det bara går.

Fungerar det fortfarande inte för dig?
Nej, fungerar fortfarande inte. Fick bra hjälp via chatten igår. Jag har provat starta om, nollställa telefon, provat sim-kortet i annan mobil (funkade). Kanske min telefon som börjar ge upp, den är några år gammal.
Användarnivå 5
Emblem +36
Nej, fungerar fortfarande inte. Fick bra hjälp via chatten igår. Jag har provat starta om, nollställa telefon, provat sim-kortet i annan mobil (funkade). Kanske min telefon som börjar ge upp, den är några år gammal.

Om det fungerar i en annan telefon så låter det som om att det skulle vara något med telefonen i sig. Fungerade det när du satte tillbaka SIM-kortet?
Nix, fungerar inte när jag satte tillbaka sim-kortet.
Användarnivå 5
Emblem +36
Nix, fungerar inte när jag satte tillbaka sim-kortet.

Då måste det vara något med telefonen i sig. Finns det en uppdatering till telefonen skulle jag testa det först och främst. Fungerar inte det så kan telefonen behöva skickas in på service. Detta kan du få hjälp med i en 3Butik eller genom att kontakta vår kundservice på nummer 0771 735 300.
Då ska jag prova det du föreslår. Tack!

Svara