Skip to main content
Besvarat

Ingen uppkoppling

  • 26 september 2018
  • 3 svar
  • 359 visningar

Hej! Jag är så trött på detta. Jag har en Hyundai router, ansluten i en stickkontakt för att hålla batteriet igång, routern är en liten vit platt historia med en lampa på vardera sidan och en stor tryckknapp i mitten och nu har jag återigen ingen uppkoppling. Det är inte länge sedan det hände förra gången och då fick jag bra hjälp i telefonen men minns inte proceduren. Den gröna vänstra lampan blinkade länge först och den högra var släckt.

Nu är bägge tända men fortfarande ingen uppkoppling i datorn. Datorn hittar inget nätverk alls medan på telefonen funkar internet och Facebook men inte Instagram (tidigare hade jag även störningar på Facebook).

Har provat flera gånger att starta om routern genom att trycka på knappen och även hålla den intryckt. Även startat om datorn men inget hjälper. Routern sitter i stickuttaget - det gör det alltid - så batteriet är laddat.

/Glenn

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Emanuel

@Glenna, vad kul att du hittat oss här på 3Community.

Jag skulle i detta fall testa att återställa din surfpuck. Det kan du enklast göra genom att öppna luckan på baksidan och sedan hålla in den lilla knappen med texten "reset"
Återkom gärna om det inte fungera alternativt fungerade.

Du kan också kontakta vår bredbandsavdelning som du når direkt här 0735 300 400

Ha en grym dag!
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

  • Nykomling
  • 26 september 2018
Suck. Det här är det sämsta internet jag haft - bara tekniskt krångel hela tiden.

  • Nykomling
  • 26 september 2018
OBS! Felskrivet. Routern är naturligtvis en HUWAEI E5573 (tror jag) wifi hotspot.


Emanuel
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Pensionerad Moderator
  • 11 oktober 2018
@Glenna, vad kul att du hittat oss här på 3Community.

Jag skulle i detta fall testa att återställa din surfpuck. Det kan du enklast göra genom att öppna luckan på baksidan och sedan hålla in den lilla knappen med texten "reset"
Återkom gärna om det inte fungera alternativt fungerade.

Du kan också kontakta vår bredbandsavdelning som du når direkt här 0735 300 400

Ha en grym dag!

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies