Besvarat

Ingen uppkoppling

  • 26 September 2018
  • 3 svar
  • 347 visningar

Hej! Jag är så trött på detta. Jag har en Hyundai router, ansluten i en stickkontakt för att hålla batteriet igång, routern är en liten vit platt historia med en lampa på vardera sidan och en stor tryckknapp i mitten och nu har jag återigen ingen uppkoppling. Det är inte länge sedan det hände förra gången och då fick jag bra hjälp i telefonen men minns inte proceduren. Den gröna vänstra lampan blinkade länge först och den högra var släckt.

Nu är bägge tända men fortfarande ingen uppkoppling i datorn. Datorn hittar inget nätverk alls medan på telefonen funkar internet och Facebook men inte Instagram (tidigare hade jag även störningar på Facebook).

Har provat flera gånger att starta om routern genom att trycka på knappen och även hålla den intryckt. Även startat om datorn men inget hjälper. Routern sitter i stickuttaget - det gör det alltid - så batteriet är laddat.

/Glenn

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Emanuel 11 October 2018, 09:41

Visa original

3 svar

Suck. Det här är det sämsta internet jag haft - bara tekniskt krångel hela tiden.
OBS! Felskrivet. Routern är naturligtvis en HUWAEI E5573 (tror jag) wifi hotspot.

Användarnivå 5
Emblem +9
@Glenna, vad kul att du hittat oss här på 3Community.

Jag skulle i detta fall testa att återställa din surfpuck. Det kan du enklast göra genom att öppna luckan på baksidan och sedan hålla in den lilla knappen med texten "reset"
Återkom gärna om det inte fungera alternativt fungerade.

Du kan också kontakta vår bredbandsavdelning som du når direkt här 0735 300 400

Ha en grym dag!

Svara