Besvarat

Inget nätverk/internet på router

  • 26 September 2018
  • 1 svar
  • 460 visningar

Hej! Jag är så trött på detta. Jag har en HUWAEI

router, ansluten i en stickkontakt för att hålla batteriet igång, routern är en liten vit platt historia med en lampa på vardera sidan och en stor tryckknapp i mitten och nu har jag återigen ingen uppkoppling. Det är inte länge sedan det hände förra gången och då fick jag bra hjälp i telefonen men minns inte proceduren. Den gröna vänstra lampan blinkade länge först och den högra var släckt.

Nu är bägge tända men fortfarande ingen uppkoppling i datorn. Datorn hittar inget nätverk alls medan på telefonen funkar internet och Facebook men inte Instagram (tidigare hade jag även störningar på Facebook).

Har provat flera gånger att starta om routern genom att trycka på knappen och även hålla den intryckt. Även startat om datorn men inget hjälper. Routern sitter i stickuttaget - det gör det alltid - så batteriet är laddat.

/Glenn
icon

Bäst svar av Nils 1 October 2018, 09:32

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hejsan Glenna!

Hur har det gått för dig? Har du varit i kontakt med den tekniska supporten över telefon?

Om inte, har du testat att göra så att du tar ut batteriet, och sätter tillbaka det för att se om det hoppar igång?

Svara