Besvarat

Internet funkar ej

  • 31 December 2018
  • 6 svar
  • 439 visningar

Hej! Jag är ansluten till wifi i mobilen men surfplattan står ansluten men inget internet, går ej att komma ut på nätet ej heller casta ngt funkar inte, har ni något fel på internet?
Mvh
Helena

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Pettersson 2 January 2019, 22:08

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

har du testat att starta om din surfplatta?
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @helena64 och varmt välkommen till forumet!

Hur gick det med detta? 🙂 Hjälpte tipset från @Pettersson dig?

Internet funka inte dåligt 

Bredband funka dålig jag betalda 850kr varje månad 

Användarnivå 6
Emblem +40

Bredband funka dålig jag betalda 850kr varje månad 

Hej & välkommen Karam ! 
 

Svarade nyligen på annan tråd du skrev på :

Du får gärna utveckla mer vad du menar  , vad som är fel i långsamt mm . 

 

Med vänlig hälsning, F å

Hej skriver här då jag inte riktigt vet vart jag ska skriva annars. Jag har mobilt bredband och en Huawei b535 router. Och jag tycker att vårat internet är extremt dåligt. vi har ungefär 5Mbit/s på en bra dag om vinden blåser åt rätt håll. Och jag brukar sitta och spela onlinespel (Cs:Go) där brukar jag ligga på runt 70 ping kanske, Men jag får spikar upp till 2000 ping flera gånger i matchen. ofta spikar flera gånger i minuten. Jag ringde support häromdagen och förklarade problemet och dem sa att våran närmsta “mast?” var riktad åt fel håll så vi inte fick så bra signal till våran lägenhet. Han förklarade då att jag skulle köpa ett par externa antenner till routern så kunde det bli bättre. Så det gjorde jag, placerade dem på utsidan av vårat fönster (riktat mot närmsta masten) men märker inte heller någon skillnad. Gick in på inställningar och lekte runt med var ifrån den ska ta signal. gjorde tester på bredbandskollen och märkte att jag fick högst nerladdning på “Mix” inställningen, men detta var endast 7Mbit/s. Kan jag göra något mer för att överhuvudtaget kunna spela online eller är det helt kört? Mvh Nils

Svara