Skip to main content
Besvarat

Internet funkar inte i Österrike

  • 27 mars 2025
  • 2 svar
  • 24 visningar

Hej jag och mina döttrar är i tyskland nu. och nätet har inte funkat på 2 timmar, vi har startat om och gjort allt som står att man ska göra.

Bäst svar av Limpen

Hej ​@sabina_s, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Har du hunnit kika på det ​@Pettersson skrivit, eller hittat annan lösning på problemet?

Om ni säkerställt så att dataroaming är aktivt kan ni testa att söka nätverk manuellt. Detta gör man på lite olika sätt beroende på vilken telefon man har. För iPhone:

  1. Gå till Inställningar
  2. Klicka på Mobilnät
  3. Klicka på Val av nätverk
  4. Avaktivera automatisk sökning
  5. Välj någon av de operatörer som dyker upp
  6. Starta om mobiltelefonen

Återkom gärna med hur det gått! Tveka inte heller på att höra av dig om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂

 

// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

2 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2679 kommentarer
  • 27 mars 2025

​Hej,

 

får ni täckning på telefonerna så att att ni kan ringa? Har det fungerat tidigare på resan? Är dataroaming aktiverat i telefonens inställningar? 

Samt, befinner ni er i Tyskland eller Österrike?


Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+29
  • Moderator
  • 138 kommentarer
  • Svar
  • 31 mars 2025

Hej ​@sabina_s, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Har du hunnit kika på det ​@Pettersson skrivit, eller hittat annan lösning på problemet?

Om ni säkerställt så att dataroaming är aktivt kan ni testa att söka nätverk manuellt. Detta gör man på lite olika sätt beroende på vilken telefon man har. För iPhone:

  1. Gå till Inställningar
  2. Klicka på Mobilnät
  3. Klicka på Val av nätverk
  4. Avaktivera automatisk sökning
  5. Välj någon av de operatörer som dyker upp
  6. Starta om mobiltelefonen

Återkom gärna med hur det gått! Tveka inte heller på att höra av dig om det dyker upp ytterligare frågor eller funderingar! 🙂

 

// Vi har redigerat ditt inlägg eftersom känsliga uppgifter bryter mot våra riktlinjer. Beslutet har fattats efter att vi uppmärksammade inlägget på 3Community. //

// Du kan överklaga beslutet inom sex månader här: https://community.tre.se/p/overklaga-modereringsbeslut. För mer information om detta, vänligen besök https://pts.se/ //


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies