Jag får inte till internetdelning på min dator (acer) med mitt 3 surfa fritt på min iPhone 8.
har ni förslag på åtgärd?
Med vänlig hälsning
Miriam Hellman Ben-Neji
Vad konstigt att det inte fungerar. Om du aktiverar internetdelning i din iPhone och sedan ansluter till det nätverket i din dator, får du något felmeddelande?
Det du kan testa är att byta lösenord för internetdelningen, det gör du under Inställningar -> Internetdelning.
Hur har det gått med detta? Löste det sig för dig?
Återkom gärna och berätta lite mer så att andra som kanske upplever liknande kan ta del av eventuell lösning.
Hej!
Jag har samma bekymmer och får inte rätt på det Symbolen blinkar till lite i vänstra hörnet för en sekund, sen försvinner det igen. Precis som att dator och telefon inte klarar av att hålla kontakten.
Använder datorn rätt mycket i jobbet och måste ha internet tillgängligt, blir minsann lite frustrerad när tekniken inte funkar
Det är inte något i abonnemanget som måste ändras/läggas till?
Hälsningar Josefin
Hejsan ,
Vad har du för mobil du försöker internetdela ifrån & till vad för dator ? Även om det är via kabel eller trådlöst , då det funkar både och. Så kabel kan ju vara en bra lösning om man upplever ofta problem .
Men en del saker som kan förbättra kan vara att se så allt på mobilen är uppdaterat . I form av programuppdatering & appar .Även datorn kan ha en viss del över hur stabilt det är .
Ibland kan även vara bra att stänga av blåtand & wifi och sen aktivera internetdelning och välja hur man vill göra det .
Mvh F
Tack för svar
Jag har en iphone 12 och datorn är en Hp (ingen aning om vilken modell tyvärr )Provade just med kabel och då höll sig delningen kvar liiiiiite längre men sen tappade de kontakten igen
Allt är uppdaterat både på telefon och dator.
Provade även ditt sista förslag och inte heller det funkade
Alltså, känns som att jag gör något fel här?
Hälsningar J
Okej , det är något iaf om de är lite bättre Vad är det för symbol som du menar hoppar till i vänstra hörnet ?
- Det du även kan testa är att du har också möjlighet att ansluta med blåtand / Bluetooth om datorn även har det . Instruktionerna står där man startar internetdelning , lite längre ner på den sidan .
- Även så kan man testa om man upplever stabilare genom att läsa mobilen på 3G eller 4G .
- Sen när du internetdelar . Så kan aktivera “ Maximera Kompatibilitet “ göra det stabilare . Så värt och kika så den är ibockad.
- Sen skadar de inte då och då göra en snäll omstart av telefonen .
( Jag går oftast in på inställningar → wifi och bockar av /stänger av den . Sen går tillbaka och göra samma på “Blåtand “ . Och sen tillbaka till “ Internetdelning “ och sätter på efter valet man vill göra . För ibland strular det , och att bocka av i snabbmenyn gör inget mer än att man pausar funktionen i en längre tid . ) Värt och tänka på
När du använder kabel anslutning till din bärbara dator , har du senaste Itunes installerat ?
https://www.apple.com/se/itunes/
Det låter som du ändå får bra hastigheter och upplevelse när det funkar , mer att det bara bryter i jämna mellanrum för dig , om jag förstår det rätt.
https://www.bredbandskollen.se/
Vad får du för hastigheter & svarstider för respektive kopplad med iPhone kabel till datorn för internetdelning . Samt för wifi delningen . Testa länken ovan på datorn i webbläsaren .
Har du testat olika iPhone kablar ? Ibland kan det vara allt från oxid till att kabeln är sönder eller börjar bli .
Jag tror att det väldigt snart kommer uppdatering 15.7 iOS. Där kan de kanske bli lite stabilare . Jag upplever bättre vid min internetdelning , Men jag är långt övre den versionen . Här kan man kika sin nyfikenhet iaf . Annars så lär man allt märka när det dyker upp under “inställningar → Allmänt → Programuppdatering. Eller så påminns det nog om att det finns ny uppdatering att hämta .
https://developer.apple.com/news/releases/
Du får lite bonus tips här med
Sen kanske inte detta hjälper något med just wifi delning . Men möjligtvis för laddning eller internetdelning med kabel . Att göra rent dessa ytor . Oavsett som sagt , så kan det vara bra att göra som bonus på allt. För bästa kontakt så att säga.
Sen skulle jag föreslå , oavsett om du har problem med att ladda eller inte . Men det bygger smuts successivt i laddkontakten på mobilen . Och kan vara bra att få bort det då och då . Men att man är försiktig också . Likväl även göra rent på ytan av laddkablarna man brukar . Ibland påverkar det dålig kontakt .
https://howtosanta.com/sweden/sa-har-rengor-du-din-lightning-port/
För att göra rent laddningsuttaget rekommenderar vi att använda ett litet och relativt mjukt föremål .
Och det är ibland bra att göra rent båda sidorna av lightningdelen . Dvs där metallen är på varsin sida. Kan använda tops med lite handsprit och gnugga lite lätt för få bort oxid som alltid kommer komma pånytt.
Med vänlig hälsning, F
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.