Besvarat

iPhone 11 folk hör mig inte när jag pratar / dålig mottagning

  • 4 July 2020
  • 5 svar
  • 4103 visningar

Hej, jag har nyligen köpt en iPhone 11 via Tre, och det är problem att ringa med den. De jag pratar med hör mig dåligt, de säger att jag försvinner i vågor, och det är nästan omöjligt att föra ett samtal. Ibland går det däremot bra, men oftast är det dåligt. Detta är hemma i min lägenhet mitt på Södermalm i Sthlm, och staplarna visar att mottagningen/täckningen är dålig på den. Jag tänker att det kanske kan ha ett samband.
Mottagningen på den nya iPhone 11 är till och med sämre än min gamla iPhone 6 (som dessutom hade lite skadad antennsladd efter ett batteribyte! Jag har gjort alla uppdateringar av mjukvaran i telefonen och det blir ingen förbättring.
Dessutom hör ingen när jag svarar, utan det verkar vara en fördröjning på några sekunder när jag har svarat.
Är detta ett måndagsexemplar eller är alla lika dåliga?

icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 4 July 2020, 17:35

Visa original

5 svar

Användarnivå 1

Hej Eva maria beroende på när du köpte din telefon så skall du ha en garanti Annars så om du har 3trygg ska de också kunna täcka detta.När de kommer till täckningen rekommenderar jag med att kors testa ditt simkort från din telefon till din gamla och se om de blir samma problem då för då kan du se om de telefonen eller sim-kortet som är problemet annars kan du ringa 3S Kundservice på nummer 077-173 53 00 

Användarnivå 7
Emblem +38

Hej, som @Sadeq_ubi66 säger är det något som kan vara bra att se över. 
 

Men, är ljudet lika dåligt när du kör med hörlurar? Eller när du är uppkopplad mot wifi-samtal?

har det varit från start? Och överallt? 
 

Användarnivå 1

Vad menar du 

Det är lite svårt att få en tydlig bild av problemet när det bara är de jag ringer till sommärker av problemet. Vissa protesterar väldigt, och ibland går det inte att föra ett samtal, medan andra säger ingenting. Men jag har jobbat hemifrån under hela pandemin, och köpte också i mars under pandemin, så jag har mest ringt hemifrån. Det är extremt tjocka väggar i det gamla huset. Jag kan tex inte gå från ena sidan av lgh till den andra under ett samtal, för då bryts det ofta när jag passerar hallen i mitten. Efter att en kväll skulle prata ett längre samtal med en vän, och hon inte hörde mig, så provade vi diverse olika lösningar, med och utan headset, inkl ringa över messenger på både telefon-app och dator och hon upplevde lika mycket problem överallt, så började jag misstänka att problemet är just när jag pratar över wifi, och att min mottagning är för dålig inne i lgh och att telefonen då kanske går på via wifi ofta. Så nu har jag stängt av möjligheten att prata via wi-fi och sedan dess har ingen klagat. Får hålla mig nära fönstren när jag pratar i telefonen. Så problemet ligger antagligen i att vi har för tjocka väggar i huset. Men det är trots allt mitt inne i stockholms innerstad, och det funkade bättre med min gamla iPhone6. Det var bl.a. därför jag köpte en ny telefon, för att få bättre täckning, hehe.

Användarnivå 7
Emblem +38

Det är lite svårt att få en tydlig bild av problemet när det bara är de jag ringer till sommärker av problemet. Vissa protesterar väldigt, och ibland går det inte att föra ett samtal, medan andra säger ingenting. Men jag har jobbat hemifrån under hela pandemin, och köpte också i mars under pandemin, så jag har mest ringt hemifrån. Det är extremt tjocka väggar i det gamla huset. Jag kan tex inte gå från ena sidan av lgh till den andra under ett samtal, för då bryts det ofta när jag passerar hallen i mitten. Efter att en kväll skulle prata ett längre samtal med en vän, och hon inte hörde mig, så provade vi diverse olika lösningar, med och utan headset, inkl ringa över messenger på både telefon-app och dator och hon upplevde lika mycket problem överallt, så började jag misstänka att problemet är just när jag pratar över wifi, och att min mottagning är för dålig inne i lgh och att telefonen då kanske går på via wifi ofta. Så nu har jag stängt av möjligheten att prata via wi-fi och sedan dess har ingen klagat. Får hålla mig nära fönstren när jag pratar i telefonen. Så problemet ligger antagligen i att vi har för tjocka väggar i huset. Men det är trots allt mitt inne i stockholms innerstad, och det funkade bättre med min gamla iPhone6. Det var bl.a. därför jag köpte en ny telefon, för att få bättre täckning, hehe.




Låter inte alls kul. Men, det kan ju vara så att det är ett måndags exemplar av telefonen också. Kanske har något med antennerna att göra. Men om du har löst det nu så låter det i alla fall bättre. Men hur fungerar det om du ringer tex via dator över Wi-Fi? Är ljudet lika dåligt då? 

 

Svara