Besvarat

iPhone 7 Plus stänger av och ner program.

  • 27 June 2018
  • 3 svar
  • 6211 visningar

Tjo
min iPhone stänger av sig själv hela tiden och startar om..
den stänger även ner appar som hag inte får igång efter set utan måste stänga av telefonen för att få igång dem igen
Hjälp

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Jocke 6 July 2018, 11:25

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

detta låter väldigt konstigt. Har du den senaste uppdateringen av iOS på din mobiltelefon? Hur länge "mår telefonen bra" efter en omstart?
Användarnivå 5
Emblem +36
Tjena!

Har ditt ärende löst sig? Jag rekommenderar precis som Pettersson att du kikar på om det är så att du har uppdaterat till den senaste mjukvaran.
Användarnivå 5
Emblem +10
Att din iPhone helt plötsligt stänger av sig och startar om kan bero på flera olika saker.

Utifrån din beskrivning låter det som att problemet skulle kunna ligga i batteriet.

Litiumjonbatterier som din iPhone använder sig av är en förbrukningsvara. Jämför du dem med tidigare generationers batterier så laddas batterier med litiumjonteknik snabbare, är mindre, håller längre och har en högre energidensitet.

Desto mer batteriet används, laddas och beroende på vilken miljö det används i så blir de mindre effektiva. Detta genererar i de behövs laddas oftare och det påverkar även batteriets möjlighet att ge maximal prestanda till telefonen.

För att din telefon ska fungera som den ska behöver batteriet kunna ge din mobiltelefon ström omedelbart.
Ju mer batteriet åldras kan den omedelbara strömförsörjningen påverkas. Detta genererar i att en applikation kan stängas ned hastigt eller till och med din telefon. Att det sker beror på en säkerhetsfunktion i telefonen för att skydda de elektroniska komponenterna.
Det finns några saker som gör att du kan undersöka om problemet med stor sannolikhet beror på batteriet.

I iOS 11.3 och uppåt finns det nämligen en funktion som gör att du kan se batteriets hälsa. Den visar bland annat maxkapacitet för laddning samt vilken kapacitet det har för toppbelastning. Om den maximala kapaciteten är väldigt låg kan det vara ett tecken på att problemet beror på batteriet.

För att se batteriets hälsa går du in på Inställningar > Batteri > Batterihälsa.

Misstänker du att felet beror på batteriet i telefonen, då rekommenderar jag dig att lämna in telefonen på service.
Min kollega Johnny har skrivit en väldigt bra artikel om hur du går tillväga för att lämna in din telefon på service. Den hittar du här.

Svara