Skip to main content
Svar

Kan ej koppla min IPad Air 2 till WiFi

  • March 7, 2025
  • 3 svar
  • 265 visningar

Hej,

Jag har problem med att koppla min IPad Air 2 till min Zyxel router. Jag kan koppla övriga enheter till routern och jag kan koppla IPad:n till andra nätverk. Det är specifikt kombinationen Zyxel router - IPad som inte fungerar.

Jag har provat följande:

  • Starta om IPad
  • Ta bort nätverk och återansluta
  • Startat om router
  • Fabriksåterställt router

Inget av alternativen ledde till anslutning. Istället får jag “fel lösenord”. Jag har verifierat att jag lägger till korrekt lösenord.

IPadn är en IPad Air 2

Bäst svar av Limpen

Hej ​@V.Hung.N, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag har kikat runt lite gällande problemet som du upplever och det mesta verkar tyda på att du behöver stänga av PMF (Protected Managment Frame) i gränssnittets inställningar.

Det står att det ska finnas stöd för detta om man kollar på apples hemsida (se här), men av erfarenhet brukar detta ställa till med problem. Jag skulle rekommendera att du kontaktar oss här, för att få hjälp att inaktivera PMF i routerns gränssnitt.

 

Återkom gärna med hur denna lösning fungerar för dig! 🙂

3 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • March 10, 2025

Hej ​@V.Hung.N, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag har kikat runt lite gällande problemet som du upplever och det mesta verkar tyda på att du behöver stänga av PMF (Protected Managment Frame) i gränssnittets inställningar.

Det står att det ska finnas stöd för detta om man kollar på apples hemsida (se här), men av erfarenhet brukar detta ställa till med problem. Jag skulle rekommendera att du kontaktar oss här, för att få hjälp att inaktivera PMF i routerns gränssnitt.

 

Återkom gärna med hur denna lösning fungerar för dig! 🙂


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • March 12, 2025

Hej!

Tack för svar. Jag ska testa denna lösningen vid tillfälle och se om den fungerar.


  • Trådskapare
  • Nykomling
  • March 15, 2025

Hej ​@V.Hung.N, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag har kikat runt lite gällande problemet som du upplever och det mesta verkar tyda på att du behöver stänga av PMF (Protected Managment Frame) i gränssnittets inställningar.

Det står att det ska finnas stöd för detta om man kollar på apples hemsida (se här), men av erfarenhet brukar detta ställa till med problem. Jag skulle rekommendera att du kontaktar oss här, för att få hjälp att inaktivera PMF i routerns gränssnitt.

 

Återkom gärna med hur denna lösning fungerar för dig! 🙂

Hej igen,

Detta var precis lösningen till mitt problem. Det tog lite tid att stänga av PMF:n men när den väl var avstängd kunde iPad:n kopplas på utan problem.

Tusen tack för hjälpen!