Skip to main content
Besvarat

Kan inte ansluta till WiFi från mobil

  • 14 juni 2018
  • 5 svar
  • 431 visningar

Min telefon kan inte längre ansluta till Wi-fi. Knappen med Wi-fi funkar inte att trycka på, samt att det inte går att "swipea" på knappen inne på inställningar. Jag kan inte säkerhetskopiera eftersom telefonen måste vara ansluten till Wi-fi, likaså kan jag inte uppdatera telefonen. Jag har försökt på olika platser men ser likadant ut överallt. Kan det vara något slags chip som kan gå sönder? TACKSAM FÖR HJÄLP. Surfen tog ju slut efter 3 dagar och börjar bli tröttsamt att köpa nytt hela tiden

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support

Bäst svar av Pettersson

Hej!

Har du testat att återställa nätverksinställningarna? Detta görs via Inställningar, Allmänt, Nollställ, Nollställ nätverk.

Om detta inte hjälper behöver telefonen skickas in. Jag skulle dock kontakta Apple direkt, via telefon eller chatt innan. En säkerhetskopiering bör då göras, via iTunes.
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

5 svar

Erik
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Pensionerad Moderator
  • 683 kommentarer
  • 14 juni 2018
Jag förstår din frustration, av egen erfarenhet kan det både bero på mjukvaran och hårdvaran. På din beskrivning låter det som att det gäller en iPhone, stämmer det?

@Pettersson @pjnorman, har ni varit med om ovan tidigare och möjligtvis känner till någon quickfix? 🤔

  • Skribent
  • Registrerad användare
  • 2 kommentarer
  • 14 juni 2018
Ja det stämmer, det är en iPhone 7.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • Svar
  • 14 juni 2018
Hej!

Har du testat att återställa nätverksinställningarna? Detta görs via Inställningar, Allmänt, Nollställ, Nollställ nätverk.

Om detta inte hjälper behöver telefonen skickas in. Jag skulle dock kontakta Apple direkt, via telefon eller chatt innan. En säkerhetskopiering bör då göras, via iTunes.

  • Skribent
  • Registrerad användare
  • 2 kommentarer
  • 15 juni 2018
Ja, jag har försökt att återställa nätverksintällningar utan någon förändring.
Okej, tack för hjälpen!
Mvh Linnea

Johnny
Pensionerad Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Pensionerad Moderator
  • 150 kommentarer
  • 20 juni 2018
Hej @Hejsanlinnea,

Hur har allting gått? Fick du rätsida på WiFi-problematiken?

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies