Besvarat

Kan inte ansluta till WiFi från mobil

  • 14 June 2018
  • 5 svar
  • 408 visningar

Min telefon kan inte längre ansluta till Wi-fi. Knappen med Wi-fi funkar inte att trycka på, samt att det inte går att "swipea" på knappen inne på inställningar. Jag kan inte säkerhetskopiera eftersom telefonen måste vara ansluten till Wi-fi, likaså kan jag inte uppdatera telefonen. Jag har försökt på olika platser men ser likadant ut överallt. Kan det vara något slags chip som kan gå sönder? TACKSAM FÖR HJÄLP. Surfen tog ju slut efter 3 dagar och börjar bli tröttsamt att köpa nytt hela tiden

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Pettersson 14 June 2018, 22:17

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +10
Jag förstår din frustration, av egen erfarenhet kan det både bero på mjukvaran och hårdvaran. På din beskrivning låter det som att det gäller en iPhone, stämmer det?

@Pettersson @pjnorman, har ni varit med om ovan tidigare och möjligtvis känner till någon quickfix? 🤔
Ja det stämmer, det är en iPhone 7.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Har du testat att återställa nätverksinställningarna? Detta görs via Inställningar, Allmänt, Nollställ, Nollställ nätverk.

Om detta inte hjälper behöver telefonen skickas in. Jag skulle dock kontakta Apple direkt, via telefon eller chatt innan. En säkerhetskopiering bör då göras, via iTunes.
Ja, jag har försökt att återställa nätverksintällningar utan någon förändring.
Okej, tack för hjälpen!
Mvh Linnea
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Hejsanlinnea,

Hur har allting gått? Fick du rätsida på WiFi-problematiken?

Svara