Hejsan ! @Crazycowgirl
Der funkar att ringa andra personer på din telefon tolkar jag det som .
Har ni uppdaterat senaste mjukvaran för Android på telefonerna ? Även se till att appar är uppdaterade i app butiken.
/ F
ja båda telefonerna är identiska med all uppdatering osv.
jag kan inte ens ringa honom om jag byter telefon…..
detta är jättemärkligt och när jag talar med kundtjänst har dom inte en aning..
jag vet inte ens om det går att felsöka… men man borde väl på någotvis kunna spåra kopplingen mellan mitt nr och hans?
nu har jag tagit ett annat nr och stoppar i min telefon ( men det nr ingår i min 3 familj pott) och jag kan fortfarande ringa alla andra utom min chef….
Telia hade ett större problem i förra veckan. Kan ha varit det.
Hej @Crazycowgirl och varmt välkommen till 3Community
Detta verkar lite klurigt…
Läste att ni gått igenom listan av blockerade nummer i telefonerna och kunde fastställa att ingen blockerat den andres nummer. För att utesluta detta helt och hållet kan du testa att ringa din chef från dolt nummer.
Har även kikat upp lite om ulefone och såg att man kunde blockera de som ringer från dolt nummer. Om du idag ringer från dolt nummer kan du därför testa att justera detta, och se om problemet löser sig.
Problemet kan vara relaterat till det @agpath skriver om. Om ingen av de föreslagna lösningarna fungerar, behöver man felanmäla problemet.
Vet du om din chef har uppmärksammat att andra 3-kunder har problem att ringa samtal? Det kan vara något som strular i kopplingen mellan oss och det specifika numret som gör att samtalen inte går fram. I det här fallet skulle jag rekommendera att din chef hör av sig till Telia för att felanmäla problemet.
Du kan också höra av dig till oss här för att felanmäla detta.
Hoppas att detta var till hjälp! Återkom gärna med hur allt gått, och tveka inte heller på att höra av dig om det dyker upp några frågor eller funderingar
Felanmälan gjord.
Testade att ringa honom från ett annat 3 nr inom min familj och det gick inte…
Så efter mycket om och men fick jag tag på rätt medarbetare hos 3 som inte gav sig och skyllde på Telia…
Det visar sig att det inte bara är jag som har detta problemet efter att 3 gjort nått mastbyte eller vad det nu var. Något blockerar och ligger på samma frekvens, så nu väntar jag bara på att det ska bli löst.
Skönt att få veta att felet inte låg hos oss abonnenter.
Önskade dock att alla på kundtjänst lyssnade lika mycket på mig som kund, för det var det första jag sa när jag ringde in och gjorde felanmälan första gången.... Något stör signalen....
“ Det visar sig att det inte bara är jag som har detta problemet efter att 3 gjort nått mastbyte eller vad det nu var. Något blockerar och ligger på samma frekvens, så nu väntar jag bara på att det ska bli löst. “
Fungerar det alltså om du ringer från en annan fysisk plats som inte är i närheten av denna mast?
Sen tror jag inte att detta är en teknisk möjlig förklaring till att det inte skulle fungera.
“ Det visar sig att det inte bara är jag som har detta problemet efter att 3 gjort nått mastbyte eller vad det nu var. Något blockerar och ligger på samma frekvens, så nu väntar jag bara på att det ska bli löst. “
Fungerar det alltså om du ringer från en annan fysisk plats som inte är i närheten av denna mast?
Sen tror jag inte att detta är en teknisk möjlig förklaring till att det inte skulle fungera.
För ca ett år sedan kom det hit en sån radio pejlare eller vad det heter…
Han hade spårat en signal som slog ut alla Telia samtal på en sträcka längs E65 som går förbi gården …
Han var väldigt nyfiken på vilken typ av " hemlig verksamhet " som försiggick inne i em byggnad..
Han trodde inte oss när vi sa det bara var grisar i det stallet, utan han skulle tvunget in och se för signalen som störde kom ju där ifrån, vilket han mycket väl kunde visa på sin mojäng han hade med sig.
Väl inne hos grisarna kunde han konstatera att det var det moderna automatiska våg systemet som väger grisarna till och från matplatsen som var inställda på fel frekvens.
Så jo det kan mycket väl vara något som slår ut signalen.
Att testa om det bara är vid vår mast är lite bökigt. För jag vet inte hur långt jag måste åka för att kopplas till en annan mast. Det är iof inte vårt jobb att identifiera problemet... Så jag överlåter det till 3.
Det intressanta är att från och med igår kan inte grannen ringa sin son, och sonen kan inte ringa sin mamma dom har tele2
Samma person skickade ett sms i lördags till mig, och det kom fram i måndags.. alltså tele2 till 3..
Blev dock besviken på mailet jag fick idag…
Tre
5 dec. 2024 11:02 CET
Hej!
Just nu har vi en längre hanteringstid än vanligt och vi har ännu inte hunnit till ditt ärende. Ditt ärende finns fortsatt hos oss och vi kommer att återkomma till dig så fort vi kan.
Om du vill tillägga något i din felanmälan, eller om ditt ärende löst sig, får du gärna svara i denna mejltråd!
Med vänliga hälsningar,
Tres Tekniska Avdelning
Jag gjorde ju en felanmälan redan för några veckor sedan som inte togs på allvar…
För ca ett år sedan kom det hit en sån radio pejlare eller vad det heter…
Han hade spårat en signal som slog ut alla Telia samtal på en sträcka längs E65 som går förbi gården …
Han var väldigt nyfiken på vilken typ av " hemlig verksamhet " som försiggick inne i em byggnad..
Han trodde inte oss när vi sa det bara var grisar i det stallet, utan han skulle tvunget in och se för signalen som störde kom ju där ifrån, vilket han mycket väl kunde visa på sin mojäng han hade med sig.
Väl inne hos grisarna kunde han konstatera att det var det moderna automatiska våg systemet som väger grisarna till och från matplatsen som var inställda på fel frekvens.
Så jo det kan mycket väl vara något som slår ut signalen.
Att testa om det bara är vid vår mast är lite bökigt. För jag vet inte hur långt jag måste åka för att kopplas till en annan mast. Det är iof inte vårt jobb att identifiera problemet... Så jag överlåter det till 3.
Det intressanta är att från och med igår kan inte grannen ringa sin son, och sonen kan inte ringa sin mamma dom har tele2
Samma person skickade ett sms i lördags till mig, och det kom fram i måndags.. alltså tele2 till 3..
Blev dock besviken på mailet jag fick idag…
Tre
5 dec. 2024 11:02 CET
Hej!
Just nu har vi en längre hanteringstid än vanligt och vi har ännu inte hunnit till ditt ärende. Ditt ärende finns fortsatt hos oss och vi kommer att återkomma till dig så fort vi kan.
Om du vill tillägga något i din felanmälan, eller om ditt ärende löst sig, får du gärna svara i denna mejltråd!
Med vänliga hälsningar,
Tres Tekniska Avdelning
Jag gjorde ju en felanmälan redan för några veckor sedan som inte togs på allvar…
Hej,
Är det fortfarande problem?
Jag misstänker att detta kan vara kopplat till ett problem som påverkade ett fåtal kunder som löste sig igår, vid runt 14:00.