Skip to main content

Hela dagen har jag försökt ringa ett viktigt samtal. Det kopplar inte upp. Har dåligt tekning även utomhus på två sträck. Wifi funkar och jag har startat om mobilen, startat om nätet på mobilen. Jag har betalat mitt abonnemang. Jag har även försökt se på eran hemsida om det är någon störning men kunde inte hitta något.

Kan inte ringa support då jag kan inte ringa och min sambos mobil verka ha samma problem.

Hur löser jag det?

Hejsan 👋🏻@Lilliepid 

Tråkigt att höra att ni upplever problem med täckningen . 
 

Är det både telefon & mobilt bredband med router du menar ? Med tanke på koppling av wifi . Eller är det mellan era telefoner ni försökt ? 

Får ni 3G eller 4G ? 
och möjligtvis kan köra ett test på bredbandskollen och se om ni kan få några hastigheter och svarstid . 

http://www.bredbandskollen.se/

Hur länge har det varit så här för er & vart på täckningkartan finner ni er på ? eller vilken stad / ort . 
 

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

Eller har det blivit bättre för er redan ? 

mvh F 


Kan bara använda wifi på min telefon. Lämnar jag wifi funkar inget på mobilen som behöver täkning. Bor i Göteborg vid kungsten. Har bara en bar på mobilen och det står inte g i hörnet över mäteran. Innan jag åkte till semestern hade vi inga problem och det funkade de första 3 dagarna vi kom tillbaka. Det är även konstigt att det är samma för mig och min sambo.

 

Och jag har kollar att allt är betalt och inga varningar på mitt abonnemang.


Har h+ hos mig och min vän har samma sak. Även ute. Men när jag åker en km bort så funkar nätet.


Det låter som det är någon form av driftfel i erat område då . Står inget om något som ligger nere i nuläget iaf . 
 

Om problemet kvarstår fortfarande utan omstart av telefoner / utrustning . Så är det bra att höra av sig så supporten får reda på det . 
 

Nu är de lite tajt med tiden innan den stänger för dagen dock. Finns en chatt man kan kontakta om det inte går att ringa överhuvudtaget . 

https://www.tre.se/support?utm_source=internal&utm_medium=tre.se&utm_campaign=v%C3%A4lkommen%20till%20tre&utm_content=ny%20landningssida#kontaktaoss

 

H+ är förklaring att ha ungefär 3G+ ( turbo ) upp till 32 mbits  , Men det funkar fortfarande knappt att surfa , och inga samtal lyckas kopplas upp ? 
 

Kan du starta ett test på bredbandskollen och se vad du får för hastigheter & svarstid ? 


http://www.bredbandskollen.se/

 

Vad jag förstår det som , så kopplar du upp trådlöst / wifi . Är det till fast bredband eller vad för trådlöst kopplar du upp dig till ? 
 

Tills det funkar igen , så skulle jag nog säga att starta om med jämna mellanrum . 
 

Med vänlig hälsning, F 


Chatbotten vill att jag ska ringa. Får åka iväg för att få täkning för att kunna ringa 😑


Chatbotten vill att jag ska ringa. Får åka iväg för att få täkning för att kunna ringa 😑

Hehe ja den är allt go den lilla boten 😉 Hur har det gått , har nätet kickat igång för er där borta ? Kändes som nätet låg nere väldigt lokalt hos er.

 

@Lilliepid

Markera gärna som “Bästa svar” om det är löst.   📱⏳

 

Mvh F


Lämna en kommentar