Besvarat

Kan inte ringa/smsa

  • 24 augusti 2018
  • 3 svar
  • 98 visningar

Hej,
Jag har inte kunnat ringa eller skicka/mottaga sms sedan igår kväll. Jag har nyss uppdaterat min Samsung galaxy s8 så jag vet inte om det är uppdateringen som det är en bugg i eller om det är någonting som har hänt med ert nät. Har ni någon info?
Mobildata funkar som vanligt.
icon

Bästa svar av Erik 27 augusti 2018, 10:12

Hej @Em.P, varmt välkommen till 3Community!
Om man kan surfa men inte ringa eller skicka meddelanden, brukar det oftast bero på att mobilen är stöldspärrad. (Om det inte är du som spärrade telefonen kan det vara så att en annan kund slog in fel siffra). Däremot om du har testat ditt simkort i en annan 3Mobil / olåst mobil kan det bero på något annat.

Om du fortfarande upplever problem rekommenderar jag att du tar kontakt med kundservice. Ha gärna ditt IMEI redo för att kontrollera spärren.

IMEI numret kan du få fram genom att slå *#06# i din mobil.

Berätta hur det gick! 🙂
Visa original

3 svar

Samma problem uppstod när jag testade med en annan mobil så det verkar vara 3 som det är fel på. Täckningen kom tillbaka i några timmar efter jag plockade ut sim-kortet men nu är den borta igen.
Användarnivå 6
Emblem +10
Hej! Fungerar det nu?

Om inte; har du testat med något annat simkort eller endast ditt? Var i Sverige befinner du dig?
Användarnivå 7
Emblem +8
Hej @Em.P, varmt välkommen till 3Community!
Om man kan surfa men inte ringa eller skicka meddelanden, brukar det oftast bero på att mobilen är stöldspärrad. (Om det inte är du som spärrade telefonen kan det vara så att en annan kund slog in fel siffra). Däremot om du har testat ditt simkort i en annan 3Mobil / olåst mobil kan det bero på något annat.

Om du fortfarande upplever problem rekommenderar jag att du tar kontakt med kundservice. Ha gärna ditt IMEI redo för att kontrollera spärren.

IMEI numret kan du få fram genom att slå *#06# i din mobil.

Berätta hur det gick! 🙂

Svara