Besvarat

Kan inte skicka mms

  • 25 May 2019
  • 6 svar
  • 1932 visningar

Hej! Jag kan inte skicka mms till någon. Det står bara ”hämtar” hos motparten men kommer aldrig fram. Jag har kollat inställningarna under mobildatanätverk (se bild), men det ser ut att stämma med det jag hittade på 3s hemsida. Vad beror detta på?

icon

Bäst svar av Jocke 28 May 2019, 08:46

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

kan du ta emot MMS? Spontant låter det som att MMSet skickats iväg från din telefon, men det är mottagaren som har problem med att hämta det. Har mottagarna olika operatörer eller samma?
Ja, jag kan ta emot mms. Problemet är att jag testat med olika personer och ingen kan ta emot. De har olika operatörer och en av dem har 3. Det har fungerat tidigare.
Hej,

kan du ta emot MMS? Spontant låter det som att MMSet skickats iväg från din telefon, men det är mottagaren som har problem med att hämta det. Har mottagarna olika operatörer eller samma?


Ja, jag kan ta emot mms. Problemet är att jag testat med olika personer och ingen kan ta emot. De har olika operatörer och en av dem har 3. Det har fungerat tidigare.
Användarnivå 5
Emblem +10
Ja, jag kan ta emot mms. Problemet är att jag testat med olika personer och ingen kan ta emot. De har olika operatörer och en av dem har 3. Det har fungerat tidigare.

Hej @Lenalena.

Utifrån bilden du bifogat ser jag att du är uppkopplad mot Wifi. Om du avaktiverar Wifi, fungerar det för dig då?

Jag kan även rekommendera dig att återställa nätverksinställningarna i din iPhone för att se om det avhjälper problemet du upplever. Det finns en guide för detta på våra mobilguider.

Men hur kan WiFi hindra att den skickar mms? Har själv problem med att skicka mms även utanför WiFi och har provat allt som föreslås, detta har uppstått sedan någon uppdatering skedde (1-2 uppdateringar tbx)

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Inky!

Det är just nu ett problem gällande MMS hos Samsung. Ifall ni uppdaterar telefonen till senaste versionen, så sa problemet lösa sig 😊

Svara