Skip to main content
Besvarat

Kan inte skicka vanliga sms

• May 14, 2025
  • 1 svar
  • 421 visningar

Hej,

jag har precis bytt telefon och har problem med att skicka SMS på det vanliga telenätet. 
imessage fungerar dock. 

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Tonie, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag har stött på detta problem tidigare. Det gäller en iPhone va? 

Vanligtvis märker man problemen när man sms:ar en Android-telefon från en iPhone, just på grund av att iMessage fungerar. Ibland kan det vara så att man får felmeddelande som säger att man inte kunnat skicka iväg sms:et, men sms:et skickas ändå. Det du kan göra för att åtgärda detta är att Nollställa alla inställningar på mobilen:​

1. Gå till inställningar
  2. Klicka på Allmänt
  3. Skrolla ned och tryck på Överför eller nollställ iPhone
  4. Klicka på Nollställ
  5. Välj Nollställ alla inställningar

Telefonen startas om automatiskt när du gör detta, och det kan ta ett litet tag för mobilen att ladda. Information som plats, tid, apple pay-kort försvinner och du behöver ställa in detta på nytt. Inga appar försvinner!

Testa gärna detta och återkom med hur det fungerar för dig! 🙂

1 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • May 15, 2025

Hej ​@Tonie, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Jag har stött på detta problem tidigare. Det gäller en iPhone va? 

Vanligtvis märker man problemen när man sms:ar en Android-telefon från en iPhone, just på grund av att iMessage fungerar. Ibland kan det vara så att man får felmeddelande som säger att man inte kunnat skicka iväg sms:et, men sms:et skickas ändå. Det du kan göra för att åtgärda detta är att Nollställa alla inställningar på mobilen:​

1. Gå till inställningar
  2. Klicka på Allmänt
  3. Skrolla ned och tryck på Överför eller nollställ iPhone
  4. Klicka på Nollställ
  5. Välj Nollställ alla inställningar

Telefonen startas om automatiskt när du gör detta, och det kan ta ett litet tag för mobilen att ladda. Information som plats, tid, apple pay-kort försvinner och du behöver ställa in detta på nytt. Inga appar försvinner!

Testa gärna detta och återkom med hur det fungerar för dig! 🙂