Fråga

Kan inte ta emot/skicka sms & kan inte ta emot samtal (Thailand)

  • 19 December 2021
  • 1 svar
  • 521 visningar

Jag kan varken skicka/ta emot SMS när jag är utomlands, jag kan inte heller ta emot röstsamtal. Att ringa till sverige fungerar.

Har testat att nolställa nätverket & startat om telefonen, men problemet kvarstår.

Är i Thailand om det spelar någon roll.

 

Tack på förhand! 

Philip


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej , vi kör några lösningar här så får vi se vart vi hamnar :) 

 

Jag tänker att först kan det vara bra och kolla om “Roaming” är på . Beroende vad du har för mobil/märke så är det nog ganska lika med att funktionen finns under “inställningar” möjligtvis ihop med “mobil data” . 

Beroende på hur ovanstående funkar så är det nog mer intressant med nedanstående information för kunna hjälpa dig vidare.

Är det så att du precis har rest till Thailand , eller har det fungerat tidigare ? 

 

  1. Hur är det med att surfa ? Går det eller måste du nyttja wifi lite här och där ?! 

 

  1. Vad har du för form av abonnemang hos “tre” ?  Tex se krav under långa streckade linjen här nedan. Så vi kan reda ut att du har “3Världen” inkluderat eller exkluderat.  

 

  1. Vad har du för mobil / märke dvs “hårdvara” ? 

“3Världen aktiveras utan extra kostnad när du skaffar mobilabonnemanget 3Surfa eller 3Flexibel med 15 GB, 50 GB eller obegränsad surf oavsett bindningstid.”

Det ser du på Mitt3 under fliken Abonnemang eller på din faktura om du har “3Världen”. 

 

Scrolla ner och på högersida hittar du : “ Jag ska resa utomlands ,vad är bra att tänka på ? “. 

 

https://www.tre.se/support/abonnemang-och-tjanster/jag-ska-resa-utomlands-vad-ar-bra-att-tanka-pa

@flippson

Svara