Skip to main content
Registrerad användare
October 26, 2019
Besvarat

Kan inte ta emot sms

• October 26, 2019
  • 1 svar
  • 928 visningar

Hej! Jag har nyss fått en ny telefon från 3 (iPhone 11) och har nu även satt i det nya sim-kortet från er. Mitt gamla nummer har förts över från halebop. Men jag kan inte ta emot sms från vissa operatörer/telefoner. Det verkar fungera med sms skickade från andra iPhones men inte övriga. Vad ska jag göra. Jag har startat om telefonen men fungerar ej.

hälsn. PP Eriksson 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till teknisk support[/i]

Bäst svar av JeppePeppe

Tjena @P-P ! Välkommen hit till 3Community :grin:

Då du bytt till oss nyligen och flyttat över ditt nummer så behöver man (just för iPhone) gå in i telefonens inställningar och ändra numret manuellt. Följ dessa steg för att kontrollera/ ordna det:

Gå in på ”inställningar” > Klicka på Telefon > Klicker på ”Mitt nummer” och dubbelkolla att det nya numret står i fältet. Om det inte står där, så kan du manuellt skriva in det där. 

Gå sedan in på  ”inställningar” > Klicka på “Meddelanden”> Tryck på ”Skicka och ta emot” och gör samma sak :wink:

Hoppas det löser sig! Annars är det bara att hojta till här så hjälper vi dig mer än gärna!

1 svar

JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
October 28, 2019

Tjena @P-P ! Välkommen hit till 3Community :grin:

Då du bytt till oss nyligen och flyttat över ditt nummer så behöver man (just för iPhone) gå in i telefonens inställningar och ändra numret manuellt. Följ dessa steg för att kontrollera/ ordna det:

Gå in på ”inställningar” > Klicka på Telefon > Klicker på ”Mitt nummer” och dubbelkolla att det nya numret står i fältet. Om det inte står där, så kan du manuellt skriva in det där. 

Gå sedan in på  ”inställningar” > Klicka på “Meddelanden”> Tryck på ”Skicka och ta emot” och gör samma sak :wink:

Hoppas det löser sig! Annars är det bara att hojta till här så hjälper vi dig mer än gärna!

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.