Besvarat

Kan varken ringa eller ta emot samtal på min iPhone 7

  • 21 August 2018
  • 7 svar
  • 17523 visningar

Jag kan från igår varken ringa ut eller ta emot samtal på min iPhone 7. Samtalet kopplas upp och då är det helt tyst eller så står det "samtal misslyckades". Det går inte heller att ringa facetime eller slå på högtalarfunktionen, de knapparna är helt grå.
Vad gör jag? Har testat att starta om och testat att återställa nätverksinställningen men det fungerar inte.
icon

Bäst svar av Nils 22 August 2018, 11:32

Visa original

7 svar

Användarnivå 5
Emblem +36
Hej Katarina MTH! Varmt välkommen till 3Community! :-)

Apple har gjort en väldigt bra guide vad man kan göra i detta fall då man ej kan ringa eller ta emot samtal.

Du hittar den här. Återkom gärna om det hoppar igång för dig! Skulle det inte göra det, rekommenderar jag att du tar kontakt med vår kundtjänst som kan hjälpa dig att göra en felanmälan på detta.

Hej, jag fick samma problem nu med senaste uppdateringen av min telefon (iOS 13.1.3) har följt guiden och inget funkar. 

Användarnivå 5
Emblem +36

Hej, jag fick samma problem nu med senaste uppdateringen av min telefon (iOS 13.1.3) har följt guiden och inget funkar. 


Halloj @hakchr !

Aj då! Får jag bara kolla med dig om det alltså är så att du inte kan ringa och inte ta emot samtal alls? Har du först och främst testat att starta om din telefon för att se om det då kanske hoppar igång för dig?

Det är klart jag har startat om min telefon, har även följt hela apples sida om vad man kan göra, det enda jag har kvar att göra är återställ till fabriksinställningarna. Dock så tänkte jag testa att skriva här innan det. 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @hakchr ! :rainbow:

 

Hur har det gått med detta? Har det löst sig med problemet du hade? :spy_tone1:

Hej,

har samma problem som ovanstående, har följt guiden, inget fungerar. Även fabriksåterställt. Har samma problem, går att ringa, men är knäpptyst. En annan sak är att signalen går på högtalartelefon utan att denna är aktiverad. Allt annat på telefonen fungerar som det ska och har gjort det hela tiden. Endast att ringa slutade fungera.

har någon lyckats lösa det här? 

Användarnivå 7
Emblem +38

@Hjalmar 

 

Hej, tydligen så verkar detta vara ett "relativt" förkommande problem....och det är tydligen en mjukvarubugg. Är telefonen uppdaterad?

 

Finns det någon bluetooth-tillbehör kopplat till telefonen ska man tydligen koppla bort det och se om det hjälper. Annars skulle jag rekommendera att man kontaktar Apple direkt då de verkar ha kört någon form av diagnos på telefonen och i vissa fall bytt ut något i telefonen :) 

 

Det är dock ett riktigt skitproblem som jag helt förstår är irriterande! 

Svara