Besvarat

Kommer inte in i mobilen (iPhone)

  • 5 January 2019
  • 3 svar
  • 196 visningar

Det är så att mitt kontokort har blivit stulet så betalningen till iCloud skulle dras gick inte betalningen igenom. När jag skulle reglera detta i inställningar så skulle jag ange mitt 6 siffriga lösenord som jag antog var den jag använder varje dag och gjorde detta och det funkade inte . Nu har hela telefonen låst sig och det lösenord jag alltid har för att ta mig in i mobilen fungerar inte !! Vad ska jag göra ?
Med vänlig hälsning, Annelie Strandberg
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 6 January 2019, 09:32

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, har du flera enheter än din iPhone som är från Apple? För jag vet att man ibland kan ha aktiverat tvåvägs-auktorisering för att logga in på vissa saker (iCloud osv) då
behöver man en kod från en annan av sina Apple-enheter som man är inloggad på. Kan det vara mågot sådant som hänt här?

Men om du inte kommer in i telefonen, vad är det som står
på skärmen? Är det något i stil med ”avaktiverad” eller så?

Vilken modell på
iphone är det?
Man går nämligen tillväga lite olika beroende på enhet. Men jag kan nog åtminstone hjälpa dig få igång telefonen 🙂
annars, så har Apple en otroligt välutbildad och duktig kundservice som gärna hjälper dig!
Det är en iPhone 6 plus och det står att den är avaktiverad. Kan jag ringa till 3 eller ska jag gå till deras affär ? Jag har en iPad också .
Användarnivå 7
Emblem +38
hej, jag förstår.
Har di möjlighet att låna/du kanske har en laptop/dator med iTunes på? För annars blir detta lite trögare.
Det som krävs är alltså en återställning av hela telefonen. Jag lyckades göra samma sak med min iPhone nyligen, så irritationen könner jag igen.

HÄR läser du mer om hur du återställer.

Men i runda drag är det
  1. koppla in telefonen till en dator med senaste iTunes
  2. håll in låsknappen samt volym upp på telefonen tills en skärm där det står ”återställning” eller det visas att du ska koppla in den till iTunes, detta kan ta ett tag så släpp inte knapparna utan håll in länge.
  3. välj att återskapa och inte uppdatera när det ploppar upp alternativ på datorn.
  4. Återställa telefonen och efter att du gjort det, så kan du återskapa telefonen från säkerhetskopia men det får göras efter allt annat.
Hoppas det löser sig!

Svara