Skip to main content

I början av augusti så byta jag till 3 och fick då med en Zyxel NR5103EV2 men det blir massa plåster fix 3-5 gånger i veckan och börjar bli trött på det.

Chromecast kan koppla ca 1 av 4 gånger annars måste man fabrik återställa Chromecasten och när man då gör Chromecast setupen får man "går inte att koppla till nätverket, stäng av klientisolering" om jag inte gör en reset på routern. Men inte garanterat att det funkar för det.

Sen jag fått routern lyckades jag logga in på routerns hemsida för att ändra inställningar kanske 2 av 10 gånger annars är det bara "This site cant be reached" och appen är samma visa.

Är trött på att återställa allt varje gång så vad kan man göra?

Hej ​@Misguided, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Hmmm, det här var knepigt 🤔
Jag har själv en Chromecast därhemma som med jämna mellanrum (ibland fler gånger per dag) kopplar bort anslutningen till Wifi. För mig räcker det med att dra ut strömkabeln och sätta in den på nytt - den simplaste av lösningar! 😀 Dock har jag aldrig fått upp "går inte att koppla till nätverket, stäng av klientisolering" på TVn.

Har du upplevt liknande anslutningsproblem när du kopplar andra enheter till routern? 


Lämna en kommentar