Hej!
Jag är i Sydafrika just nu och skulle vilja låsa upp min mobil för utländska sim-kort. Det fungerar inte att skriva in IMEI-koden, hur kan jag göra?
Med vänliga hälsningar
Emma
Sida 1 / 1
Hej Emma!
För att kunna låsa upp din mobil måste det ha gått minst 12 månader sedan det tillfälle du tecknade abonnemanget.
Om det har gjort det eller om du har köpt mobilen kontant ska det inte vara några problem med att låsa upp densamma. Ifall du har haft mobilen inne för service eller om den har blivit utbytt i ett försäkringsärende kan det ibland inträffa att inte det nya IMEI-numret läggs in på ditt abonnemang.
Det du då behöver göra för att lösa upplåsningsproblemet är att ta kontakt med Kundservice och det kan du antingen göra via telefon på +46-735 300 400 eller över chatten mellan 08 och 17 på vardagar.
Hoppas att ovanstående löser ditt dilemma och att du får en trevlig vistelse i Sydafrika. : )
För att kunna låsa upp din mobil måste det ha gått minst 12 månader sedan det tillfälle du tecknade abonnemanget.
Om det har gjort det eller om du har köpt mobilen kontant ska det inte vara några problem med att låsa upp densamma. Ifall du har haft mobilen inne för service eller om den har blivit utbytt i ett försäkringsärende kan det ibland inträffa att inte det nya IMEI-numret läggs in på ditt abonnemang.
Det du då behöver göra för att lösa upplåsningsproblemet är att ta kontakt med Kundservice och det kan du antingen göra via telefon på +46-735 300 400 eller över chatten mellan 08 och 17 på vardagar.
Hoppas att ovanstående löser ditt dilemma och att du får en trevlig vistelse i Sydafrika. : )
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.