Skip to main content
Jag vill tillfälligt använda ett kontantkort i min telefon. Det går inte. Fick en kod för att låsa upp tekefonen och trodde att saken var klar... Men får ett meddelande att jag också måste synka med iTunes 🤬 Finns det något sätt att lösa detta utan att resa hem till sin dator?

Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
Hej Concordia!

Det bör fungera om du har det tillfälliga SIMkortet i mobilen samt är uppkopplad till WIFi för internetåtkomst.

Gå in på "Inställningar" > "Allmänt" > "Uppdateringar"

Då ska du kunna få upp en uppdatering av operatörsinställningar.

Ifall detta inte fungerar behöver du besöka ett internetcafé, installera iTunes och synka din mobil.
Hej!

Normalt sett behövs inte iTunes. Om du har fått en bekräftelse på att upplåsningen är genomförd, sätt in ett simkort från en annan operatör i telefonen - så bör det hoppa igång rätt så omgående. Se till att vara ansluten till WiFi när du gör det. Om inget händer efter några minuter, gå in på Inställningar -> Allmänt -> Om och vänta lite för att se om det kommer en "uppdatering av operatörsinställningarna".

Fungerar det?
Ifall den iPhone du använder är av tidigare modell än iPhone 5 eller använder en tidigare version av iOS än iOS 10 behöver du fortfarande synka med iTunes.

I annat fall ska det räcka med instruktionerna ovan. : )

Lämna en kommentar