Besvarat

Låsa upp telefon från utlandet

  • 19 September 2018
  • 3 svar
  • 460 visningar

Jag vill tillfälligt använda ett kontantkort i min telefon. Det går inte. Fick en kod för att låsa upp tekefonen och trodde att saken var klar... Men får ett meddelande att jag också måste synka med iTunes 🤬 Finns det något sätt att lösa detta utan att resa hem till sin dator?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support
icon

Bäst svar av Tristan 19 September 2018, 20:49

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Concordia!

Det bör fungera om du har det tillfälliga SIMkortet i mobilen samt är uppkopplad till WIFi för internetåtkomst.

Gå in på "Inställningar" > "Allmänt" > "Uppdateringar"

Då ska du kunna få upp en uppdatering av operatörsinställningar.

Ifall detta inte fungerar behöver du besöka ett internetcafé, installera iTunes och synka din mobil.
Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Normalt sett behövs inte iTunes. Om du har fått en bekräftelse på att upplåsningen är genomförd, sätt in ett simkort från en annan operatör i telefonen - så bör det hoppa igång rätt så omgående. Se till att vara ansluten till WiFi när du gör det. Om inget händer efter några minuter, gå in på Inställningar -> Allmänt -> Om och vänta lite för att se om det kommer en "uppdatering av operatörsinställningarna".

Fungerar det?
Användarnivå 5
Emblem +10
Ifall den iPhone du använder är av tidigare modell än iPhone 5 eller använder en tidigare version av iOS än iOS 10 behöver du fortfarande synka med iTunes.

I annat fall ska det räcka med instruktionerna ovan. : )

Svara