Fråga

laddutaget har slutat fungera

  • 2 October 2023
  • 3 svar
  • 35 visningar

Hej,

Ladduttaget har slutat fungera. Laddsladden får ingen riktig kontakt i uttaget och fastnar inte. Har provat med flera olika laddsladdar. Det finns inte heller något tydligt damm eller smuts i uttaget. 

Det här måste ju ändå ses som ett garantiärende eller?

Hur bär jag mig åt i så fall för att lämna in den?

Tack på förhand.


3 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 👋🏻 , @Tornroos85 

När du menar att landsladden inte riktigt får kontakt , menar du att den börjar ladda då och då ? Beroende på hur du trycker och vinklar . 
 

Har du testat göra en omstart av telefonen , samt en annan strömadapter ? 
 

Vad är det för märke & modell på telefonen ? 
 

/ F 

Ja precis, den laddar bara då och då, och den går inte att ansluta till något som tex datorn eller bilen pga att den inte har riktig kontakt. Sladden ska ju fastna lite i uttaget, men den gör inte det, utan sitter helt löst, och minsta stöt avbryter laddningen. Har varit med om samma sak med en trådlös högtalare och då var det laddkontakten som var sönder, så jag misstänker att det är samma sak här. 

Jag har provat allt möjligt, ominstallation av telefonen, olika sladdar och strömadaptrar, men inget funkar. Men sladden sitter helt löst i kontakten, så det är det som är problemet.

Det är en Samsung A33.

Användarnivå 6
Emblem +40

Okej ! Kan ju säkert vara så som du säger att den har lossnat på insidan och “glappar “ . Man kan testa lätt med en tandpetare och se om man får ut någon smuts och röra lite lätt och se om laddkontakten rör på sig eller om den är fast. 

Har du försäkring via 3 så är det dit du ska vända dig till . Annars är det hemförsäkring som möjligtvis har något skydd för sådana här ärenden.Alternativ Samsungs garanti , om det nu godkänns . 

https://www.tre.se/handla/tjanster/3trygg#:~:text=via%20länkarna%20nedan.-,Gör%20skadeanmälan,-Beroende%20på%20när

När det är Samsung så har dom 24 Månaders Garanti som täcker ursprungsproblem. Lite osäker på om man själv kontaktar Samsung direkt vid sånt fall . Eller om man kontaktar 3 Kundservice . Dom lär iaf ha svar på hur man ska gå till väga . Om det nu kan tolkas som ett “ursprungsproblem “ . Annars är det försäkringen man får vända sig till. 

→ Kontakta Kundservice ← 

/F

Svara