Besvarat

Ljud i samsung galaxy s10

  • 26 November 2019
  • 3 svar
  • 3451 visningar

Jag håller på att bli tokig på min Samsung galaxy s10 som har ett knepigt ljud för sig. Det är som ett "plopp-ljud" som dyker upp när jag är inne i olika appar som tex sociala medier samt när jag flyttar appar i telefonen. Jag har stängt av aviseringsljudet och då är den tyst, så det handlar om ngn form av avsiering- men vilken?! Har gått igenom avsieringsinställningarna för de appar jag använder och stängt av ljudet i dessa, så det här verkar vara ngt som ligger bakom på ngt vis? Någon som känner igen detta och kan hjälpa mig? 

[b][Redigerat] - [/b][i]Ämnet har flyttats till teknisk support[/i]

icon

Bäst svar av Moby 26 November 2019, 14:02

Visa original

3 svar

Användarnivå 3
Emblem

Hej!

Under inställningar / Ljud och vibration / Systemljud och vibration så kan du stänga av Pekljud tex. (du kan också söka på Pekljud så kommer du dit direkt) Troligen är det det ljudet som stör dig. Du kan också stänga av ljudet för Knappar och tangenbordet tex. på samma ställe.

 

Tack för svar! Jag hade redan testa det du beskriver, så det var tyvärr inte lösningen. Men jag googlade och fick se att ändra fått såna där konstiga ljud och att det slutat när de plockat ur bankkort osv med magnetremsa från mobilfodralet. Jag testade och telefonen är numera tyst! 🙌🤩

 

Tack för svar! Jag hade redan testa det du beskriver, så det var tyvärr inte lösningen. Men jag googlade och fick se att ändra fått såna där konstiga ljud och att det slutat när de plockat ur bankkort osv med magnetremsa från mobilfodralet. Jag testade och telefonen är numera tyst! 🙌🤩

Användarnivå 5
Emblem +36

Oj vilket husmorsknep! Jag lägger till det i @Moby’s kommetar så att andra som upplever samma problem kanske kan lösa det genom den lösningen istället.

Svara