Sen jag fick en ny mobil så kommer ljudet bara på vänstra sidan i bilens högtalare oavsett vad jag lyssnar på. Lyssnar jag i hörlurar är det bara ljud på ena sidan. Jag har provat lyssna i bilen via andra mobiler och då funkar ljudet som det ska. Vad är det för fel, tänker att det är nån inställning i telefonen...?
Sida 1 / 1
Hejsan
Det låter märkligt. På vilket sätt är telefonen kopplad till bil och hörlurar - är det via sladd eller bluetooth?
Det finns en inställning i telefonen där man väljer volymer och dylikt, som kan spöka till detta. Via iPhone gör du följande:
- Gå in i Inställningar
- Klicka på Hjälpmedel
- Klicka på Ljud/Bild
- Under “Balans” så kan du justera hur mycket ljud som ska komma från höger och vänster sida. Lägg denna stapel i mitten för att det ska fördelas lika
Dubbelkolla gärna detta och återkom med hur det har gått!
Det är via bluetooth jag kopplar både högtalare i bilen och hörlurar. Hittar inte vart under inställningar jag hittar hjälpmedel...
Stort tack JeppePeppe nu funkar det...
Så skönt att höra att det löste sig! Det är oftast någon märkligt funktion i inställningarna som spökar
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.