Skip to main content

Får inte svarsmail från ZOOM med 6-siffrig kod när jag loggar in. Dom hänvisar till att följande IP-adresser måste vara godkända av operatören. Tacksam om ni vil kolla att så är fallet med mitt bredbandsabonnemang.

Last Updated: June 10, 2022

If you are unable to receive emails from Zoom, including notifications and activation emails, you can use the following information to troubleshoot.

All account-related notifications will come from no-reply@zoom.us. While most mail servers receive Zoom's emails within a few minutes, some mail servers may take 30 minutes or longer. 

If your email is managed by your organization, you can ask them to ensure
no-reply@zoom.us, as well as the following IP addresses, are allowed by your company's email server:

149.72.21.92
149.72.32.163
149.72.59.154
149.72.112.79
149.72.122.209
149.72.134.114
149.72.163.203
149.72.185.127
149.72.191.243
149.72.196.70
149.72.196.77
149.72.198.96
149.72.198.100
149.72.199.144
149.72.249.102
149.72.73.235
159.183.141.227
159.183.146.28
159.183.146.37
159.183.146.41
159.183.150.18
159.183.151.211
159.183.151.213
159.183.156.108
159.183.179.39
159.183.187.77
159.183.192.104
159.183.198.7
159.183.198.70
159.183.204.195
159.183.220.232
159.183.220.239
167.89.93.232
168.245.118.48
170.114.15.172
170.114.15.173
170.114.15.174
170.114.15.175
170.114.15.176
170.114.15.177
170.114.15.178
170.114.15.179
170.114.15.180
170.114.15.181
170.114.15.182
170.114.15.183
170.114.15.184
170.114.15.185
170.114.15.186
170.114.15.187
170.114.15.188
170.114.15.189
170.114.15.190
170.114.15.191
170.114.15.192
170.114.15.193

Note: Support ticket emails will come from support@zoomus.zendesk.com.

Hejsan 😉 , @StigZandrén 

 

Låter lite skumt att det ska vara så avancerat och att ip adresser ska vara godkända hos operatör . Antar teams osv funkar liknande . Tror nog inte problemet ligger hos operatör , men man ska aldrig säga aldrig .

Men om du inte får den i skräppost via flera försök . Så testa och använda en Authenticator istället, så får du verifieringskoder via den appen .

 

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360038247071-Managing-two-factor-authentication-2FA-


 

Why am I not getting my Zoom verification code?
 
 
Did not receive the verification code email. If you are not receiving the OTP emails in your inbox, search your spam folder as sometimes the emails end up there. Learn more about troubleshooting issues related to not receiving emails from Zoom. If none of the above steps help, submit a request to Zoom Support.

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/6188435206157-Verifying-your-account-via-one-time-password-OTP-

 

Mvh F


@StigZandrén 

Blir du inte inloggad alls eller är det att du inte får kod för att bli inbjuden till möten / rum ?

Berätta gärna vilka steg du gör för att logga in och vid vilket steg detta mail ska skickas med kod till dig.

 

Är det i app eller webbläsare du använder zoom ?

Gäller det dator eller mobiltelefon du använder zoom ?
 

Lite osäker på om du syftar på 2-stegs säkerheten vid inloggning .


https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/360038247071-Managing-two-factor-authentication-2FA-

 

Testade själv lite snabbt, även om jag inte använder programmet och kommer inte göra det .Men för mig verkar det inte vara några problem . Jag skulle nog tro att Zoom skickar vidare problemet snarare.


Lämna en kommentar