Besvarat

Mikrofonproblem Huawei P30 PRO

  • 11 January 2023
  • 1 svar
  • 193 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer

Sen ett par månader tillbaka så har jag problem med mikrofonen på min Huawei P30 PRO. När jag ringer eller blir uppringd så tar det cirka fem sekunder innan det hörs något. Även bakgrundsljud förstärks vilket är störande. Kan vara irriterande. Efter att ha Googlat på felet så ser jag att andra upplever samma problem. Min slutsats är att det är ett fabrikationsfel och att det bör åtgärdas utan kostnad även om garantitiden gått ut. Min mobil köpte jag 23/2 - 2022. Går det att få detta åtgärdat utan kostnad är min fråga.

icon

Bäst svar av Pettersson 11 January 2023, 11:03

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Isse Hej, 

 

tråkigt att du upplever problem med din telefon. Huawei lämnar 24 månaders garanti på sina smartphones. Toppen att du har googlat för att se om det finns någon lösning!
 

I detta fall skulle jag rekommendera att du i första han kontaktar dem, för att se om de kan ha någon bra lösning. Du hittar kontaktuppgifter här. De bör även kunna hjälpa till med att skapa ett reparationsärende. 
 

Du kan givetvis även kontakta Tres kundservice eller en 3Butik för att skapa ett reparationsärende.

Svara