Besvarat

Min mobil har låst sig

  • 27 November 2018
  • 6 svar
  • 570 visningar

Hej, jag har skrivit fel kod på min mobil tre gånger så den har låst sig. Hur går jag till vägar för att öppna den ?
icon

Bäst svar av isaacarmel 4 December 2018, 13:23

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej
Vad har du för operativsystem? Är den ios(iPhone) eller andprid(i princip allt annat).

jag hade samma problem med min iPhone för ett tag sedan då den helt låste sig.
Då blev kag tvungen att sätta den i ”safe-mode” och koppla in den till en dator med iTunes (mobilen behöver inte vara synkad med datorn eller någon dator över huvud-taget)

så hur jag gjorde var alltså
kkoppla in telefonen till en Mac/dator med senaste versionen av iTunes

med telefonen (om det är en iPhone 8/X/xs/klicka en gång på volym upp knappen en gång på volym ner och sedan håll in låsknappen (den stora på höger sida om telefonen) till det kommer upp ”recocery mode” på skärmen, då följer du instruktionerna på datorn. Välj då ”restore”. Tyvärr tar denna metod bort allt från telefonen, men detta är enligt Apple det enda sätter (som dom förklarade för mig, eftersom jag inte har en dator)
Detta gör att du får ställa in telefonen helt på nytt men du har löst problemet med läskoden.
Användarnivå 7
Emblem +38
Hej! Har det löst sig?
🙂
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej @isaacarmel 👋🏻

Precis som @Chipsgeneralen är jag väldans nyfiken på om det har löst sig för dig? Återkom gärna och berätta lite hur det har gått så även andra som kanske upplever liknande problem kan ta del av din lösning. 🕵🏻
Hej,tack för hjälpen, det har löst sig. Jag fick nytt puk.kod bara.
Användarnivå 7
Emblem +38
va bra! Då förstår jag vilken kod du menade! skönt att de löste sig!
Användarnivå 1
Jag har köpt en ny iPhoneX. Har säkerhetskopierat min gamla iPhone, satt över SIM-kortet jag fick när jag hämtade den. Nu satt in det i den nya, men när jag ska låsa upp den (den begär ett "password" som har lika många tomma rutor som det lösenord jag använde på min gamla, dvs 6 siffror behövs, vilket torde stämma då jag ju för över allt via det nya SIM-kortet som jag först alltså använde på min gamla iPhone).

SIM-kortet har jag f ö aktiverat via Mina sidor på Tre:s hemsida. Men likt förbaskat tackar den nej till mitt (gamla lösenord) och låser sig. Även efter att ha följt instruktionen att stänga av den och sen sätta på den igen.

Vad göra? Att hämta PUK-koden är väl ingen idé, då jag har både den och min nya pinkod (4 siffror) sparade, då tydligen allt raderas?

[Redigerat] - Frågan har flyttats till befintligt ämne Password till min nya iPhone X som inte godtar det.

Svara