Skip to main content
Fråga

min telefon känns dålig

• April 11, 2026
  • 3 svar
  • 13 visningar

Hej! 
jag har sedan dag ett med min nya telefon känt att den inte känns helt rätt. Batteriet dör otroligt snabbt, trotts att jag har på de där som gör att den bara laddar till 80% och sen drar jag ur laddaren direkt. Jag har på strömsparläge dygnet runt men måste ändå ladda telefonen en minst en gång varje dag. Sen har den små bugg fel. Tex så försover jag min minst en gång i veckan pga att larmet inte ringer. När jag vaknar och kollar på scheman så står det att alla larm ringer precis då men det är inget ljud. Trotts att det är ljud på i inställningar och funktionen ”ändra med knappar” är avstängt. 

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 11, 2026

@BellaSerrander Hej,

vad tråkigt att du upplever att din telefon börjat fungera sämre. Vilken telefonmodell är det du har? 

• Trådskapare
  • Nykomling
  • April 11, 2026

iPhone 17 PRO Max. Ca 5 månader ”gammal” 

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • April 11, 2026

@BellaSerrander Hmm, den ska ha bra batteritid. Att behöva ladda en telefon dagligen är dock inte helt ovanligt. Vilken telefon hade du innan - upplevde du den som bättre vad gäller batteriet? 

Skulle du kunna kolla upp följande:

iOS-version: Inställningar → Allmänt → Om → iOS-version, vad står det där?
Batterihälsa: Inställningar → Batteri → Batterihälsa → Maximal kapacitet, vad står det där? 
Samt även under ovan, finns det någon app där som ligger högt upp och verkar dra mycket mer än de andra? 

När du skaffade telefonen återställde du från en säkerhetskopia eller ställde du in den som ny?