Skip to main content

Mitt internet slutade fungera

• June 30, 2025
  • 2 svar
  • 62 visningar

Hej mitt internet slutade fungera helt plötsligt och jag betalade precis min nya faktura.. Jag har dubbelkollat och jag ligger inte efter med betalningen. Jag betalar för Unlimited surf så jag fattar inte ens vad problemet är?. Jag har stängt av och satt på mobilen typ flera gånger men inget händer, också stängt av och väntat ett tag, fortfarande ingen internet, och det står 4G ja kan ta emot sms å så men min internet är helt död fast det står att jag är upp-kopplad. ????    

2 svar

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+36

Hej mitt internet slutade fungera helt plötsligt och jag betalade precis min nya faktura.. Jag har dubbelkollat och jag ligger inte efter med betalningen. Jag betalar för Unlimited surf så jag fattar inte ens vad problemet är?. Jag har stängt av och satt på mobilen typ flera gånger men inget händer, också stängt av och väntat ett tag, fortfarande ingen internet, och det står 4G ja kan ta emot sms å så men min internet är helt död fast det står att jag är upp-kopplad. ????    

@Decon002 Hej 👋

Testa att ta ut SIM-kortet och sätta in det igen

• Stäng av mobilen helt.

• Ta ut SIM-kortet, vänta 10–15 sekunder, sätt in det igen.

• Starta om mobilen.

Testa SIM-kortet i en annan telefon (om möjligt)

• Då ser du om problemet är med telefonen eller själva SIM-kortet / abonnemanget.

Fel APN-inställningar kan blockera mobildata, även om du har täckning.

• Gå till:
    InställningarMobilnät / MobildataÅtkomstpunktens namn (APN)
    Jämför inställningarna med din operatörs officiella APN-inställningar. Du kan också radera dem och lägga in dem manuellt från deras webbplats.

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Community Manager
  • July 7, 2025

Hejsan ​@Decon002!

Har du hunnit kika på det som ​@Martin 20 år med 3 skrev? Återkom gärna med hur det gått! 😊