Besvarat

Mms


Har precis bytt från Telenor till 3. Men ingenting funkar som det ska. Jag kan inte dela mitt Internet för det loggas ut hela tiden. Jag kan inte skicka mms och ibland inte heller vanligt sms. Får efter ca 20 min "meddelandet misslyckades" . Jag har provat starta om mobilen.. så irriterad
icon

Bästa svar av Jocke 19 mars 2019, 09:15

Välkommen till 3Community @Victoriack.

Aj då, det låter inte alls bra. Så ska det givetvis inte vara. Det är väldigt svårt att svara på såhär på rak arm vad felet skulle kunna vara, du kan dock prova lite olika saker.

Inne på Mobilguider kan du se hur du gör diverse inställningar på din telefon.

  1. Prova att återställa nätverksinställningarna i telefonen.
  2. Kolla din MMS-inställningar
  3. Undersök om du har 4G aktiverat i din telefon samt så att det inte finns någon aktiv driftstörning i ditt område här.
Min rekommendation till dig är att ringa smartphonesupporten för att felsöka detta djupare om inget av ovan löser problemet.

Hoppas det löser sig.

Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Välkommen till 3Community @Victoriack.

Aj då, det låter inte alls bra. Så ska det givetvis inte vara. Det är väldigt svårt att svara på såhär på rak arm vad felet skulle kunna vara, du kan dock prova lite olika saker.

Inne på Mobilguider kan du se hur du gör diverse inställningar på din telefon.

  1. Prova att återställa nätverksinställningarna i telefonen.
  2. Kolla din MMS-inställningar
  3. Undersök om du har 4G aktiverat i din telefon samt så att det inte finns någon aktiv driftstörning i ditt område här.
Min rekommendation till dig är att ringa smartphonesupporten för att felsöka detta djupare om inget av ovan löser problemet.

Hoppas det löser sig.

Svara

    Vi använder cookies

    Genom att använda 3Community godkänner du att vi använder cookies för att förbättra och anpassa din upplevelse. Läs mer.

    Acceptera Cookie settings