Besvarat

Mms utomlands

  • 10 September 2018
  • 1 svar
  • 1121 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Hej!

Jag är i Cypern och det fungerar inte skicka mms. Det står och snurrar i en timme och kommer sedan upp att det misslyckats. Sms funkar. Jag har en samsung s8. Mobildata är påslagen. Vet inte om det är något jag missat ställa in?
icon

Bäst svar av Tristan 10 September 2018, 08:29

Visa original

1 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Cat!

Var på Cypern befinner du dig och vet du till vilken operatörs mobilnät din mobil är ansluten?

Du skriver att mobildata är påslaget i din mobil. Har du testat mobildatafunktionen genom att via webbläsare gå till exempelvis dn.se för att se om du kan surfa?

Att SMS går fram beror på att de inte är beroende av mobildata utan förmedlas på annat vis.

Ifall du kan surfa via mobildata men fortfarande inte kan skicka MMS kan det som du var inne på vara en fråga om inställningar och då löser du det enligt följande instruktioner:

Inställningar

Om du inte kan surfa heller och förändrade inställningar inte löser detta kan det vara som så att du har en spärr för data i utlandet aktivt på ditt abonnemang och det löser du genom att ta kontakt med Kundservice enligt nedan.

Kontakta Kundservice


Slutligen kan det även vara som så att det nät du ansluter till på Cypern upplever hög belastning och då kan operatören strypa tillgången till mobildata för att säkerställa att samtal fungerar för alla användare.

Svara