Skip to main content
Nykomling
August 20, 2019
Besvarat

Mobilsurf när man lämnar WiFi fungerar inte

• August 20, 2019
  • 6 svar
  • 345 visningar
Varför tickar inte mobilens surf igång när man lämnar ett wifi-nätverk?
Gick in till grannen häromdagen - alltså bortom min router - och skulle
söka något men fick då veta att jag inte hade någon anslutning.

Voffor då då? Vad skall jag då betala för surf i mobilen?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
    Bäst svar av Milton84
    Har inte prövat det, tycker att mobilen skall hitta dessa lägen själv.
    Testade nu och fick meddelandet att "Mobildata har inaktiverats - Ingen dataanslutning. Testa att aktivera mobildata eller att aktivera Wi-Fi."
    Och då aktiverade jag mobildata och det funkade! Men jag hade ju aldrig stängt av det???

6 svar

Superhjälte
    August 20, 2019
    Hej,

har du kontrollerat så att du har ett abonnemang där surf ingår samt att du har aktiverat mobildata i telefonens inställningar?

Vilken telefonmodell är det du har?
    Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
    Milton84Trådskapare
    Nykomling
    August 20, 2019
    Surf ingår, ja, och mobildata är aktiverat.
    Jag har en android i form av en Samsung.
    Superhjälte
    August 20, 2019
    Vad konstigt att det inte fungerade. Fick du något felmeddelande utöver att du inte hade någon anslutning? Vet du om det fungerar på andra platser? Om du stänger av wi-fi när du befinner dig hemma och testar, fungerar det då?
    Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
    Milton84TrådskapareSvar
    Nykomling
    August 20, 2019
    Har inte prövat det, tycker att mobilen skall hitta dessa lägen själv.
    Testade nu och fick meddelandet att "Mobildata har inaktiverats - Ingen dataanslutning. Testa att aktivera mobildata eller att aktivera Wi-Fi."
    Och då aktiverade jag mobildata och det funkade! Men jag hade ju aldrig stängt av det???
    Superhjälte
    August 20, 2019
    Vad bra att du fick igång det! 🙂

Lite konstigt att mobildata stängts av, om du själv inte gjort det. Men huvudsaken är ju att det fungerar nu!
    Nils
    Moderator
    Moderator
    August 21, 2019
    Halloj @Milton84 och varmt välkommen till forumet!

Vad skönt att det löste sig och tack för att du återkom och berättade hur det gick! 🙂🙏🏻
    Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.