Skip to main content
Svar

Multipla notifieringar på samma meddelande

  • May 11, 2025
  • 6 svar
  • 83 visningar

Jag får notifieringar om att jag fått SMS/MMS flera gånger och flera dagar i följd. Det gamla meddelandet försvinner och samma meddelande kommer igen, dvs det syns bara ett meddelande trots att det kommer många gånger. 

Bäst svar av Limpen

@Andreas Combain Kan vara någon inställning som ställer till det, precis som du skriver.

Har du testat att nollställa nätverksinställningarna för att se om det gör någon skillnad? Såhär gör du:

  1. Gå in på Inställningar
  2. Välj Nätverk och internet
  3. Välj SIM-kort
  4. Skrolla ned och välj Namn på åtkomstpunkter
  5. Välj alternativsymbolen (de tre prickarna), bör vara i övre högre hörnet
  6. Välj sedan Återställ till standardinställningar
  7. Starta om telefonen

Om du inte redan gjort det, testa gärna att följa dessa steg och återställa nätverksinställningarna. Återkom gärna med hur det fungerar för dig! 🙂

6 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • May 13, 2025

Hej ​@Andreas Combain, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Det låter väldigt konstigt. Hur länge har detta pågått? Vad har du för typ av mobiltelefon? Vad har du testat för att lösa problemet? 🤔


Hejsan, 

Jag kan inte svara på hur länge det har pågått. För en månad sedan fick jag nog, men det har nog pågått ett tag. 

Jag har en Google Pixel 8. 

Jag funderar på om det är någon setting i meddelande servern som tror att det inte kommit fram och gör en resend.

Andreas


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • May 14, 2025

@Andreas Combain Kan vara någon inställning som ställer till det, precis som du skriver.

Har du testat att nollställa nätverksinställningarna för att se om det gör någon skillnad? Såhär gör du:

  1. Gå in på Inställningar
  2. Välj Nätverk och internet
  3. Välj SIM-kort
  4. Skrolla ned och välj Namn på åtkomstpunkter
  5. Välj alternativsymbolen (de tre prickarna), bör vara i övre högre hörnet
  6. Välj sedan Återställ till standardinställningar
  7. Starta om telefonen

Om du inte redan gjort det, testa gärna att följa dessa steg och återställa nätverksinställningarna. Återkom gärna med hur det fungerar för dig! 🙂


Tack. Jag testar så ser vi resultatet imorgon. 

//Andreas


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • May 15, 2025

@Andreas Combain Någon ändring eller kvarstår problemet? 🙂


Det verkar som att det har löst sig. 

Jag får plocka av upp tråden om det återkommer.

Tack för hjälpen. 🙂