Fråga

Någon använder mitt nummer som uppringare

  • 5 August 2022
  • 1 svar
  • 84 visningar

Detta problem är för mej mycket besynnerligt. 

Började i vintras. Okända människor ringde upp mej med anledning att det var ett missat samtal från mitt nummer. Ungefär 10-15 st på en månad. Ingen av dom kände varandra. Nu har det börjat igen. Kan någon förklara varför och hur detta kan gå till och även vem har nytta av detta??

 

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till teknisk support


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🤗 , @DiggDeep 

Det låter skumt du . Beroende på vad du har för märke & modell , så skulle jag nog börja med att kika på att hålla allting uppdaterat , både System/Programuppdatering men även appar . Bra att ha sin lösenkod och även pin-kod när mobilen startar upp igen om det nu finns någon installation att göra .

Har du kikat om dessa nummer finns med på din specifikation , som du kan se om du loggar in på mitt3 i webbläsaren eller appen . Om dom har registrerats som samtal eller inte finns med så att säga. 

 

Här får du instruktioner beroende på märke & modell du har , som kan vara värt att kika på iaf :)


 

Apple iPhone   = Inställningar → Allmänt → Programuppdatering

Uppdatera appar :  Appstore appen → Profil-ikonen → uppdatera


 

Android Telefon  = Inställningar → System - > Systemuppdatering  (Samsung osv )

uppdaterar du en Android-app
  1. Öppna Google Play Butik-appen .
  2. Tryck på profilikonen uppe till höger.
  3. Tryck på Hantera appar och enheter. Appar som det finns uppdateringar för är märkta med texten Uppdatering tillgänglig.
  4. Tryck på Uppdatera.

Förhoppningvis kanske det försvinner , iaf så utesluter man vad som kan vara problemet.

 

Mvh F

Svara