Skip to main content
Fråga

När kommer 5g till Kalvenäs

• 28 mars 2025
  • 6 svar
  • 53 visningar

• Aspirant
  • 11 kommentarer

För att få information om 5G-täckning och planerade utbyggnader i Kalvemäs, När kommer jag eller vi få 5 G till denna mast ovan?? I år eller nästa år?? Har fortfarande 4 G här. Hmmm

6 svar

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 154 kommentarer
  • 31 mars 2025

Hej ​@redep! 👋🏻

Tyvärr ingenting som är på tapeten ännu. Jag kan rekommendera att hålla utkik på vår täckningskarta.

Du skulle också kunna följa vår nätutbyggnad som vi uppdaterar varje vecka 🙂

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 154 kommentarer
  • 31 mars 2025

@redep Hej igen,

Jag dubbelkollade detta och det verkar faktiskt som att du bör kunna få in 5G där nu. 

Har du en 5G-kompatibel telefon? 

Om du har det – har du märkt att telefonen kopplar sig mot 5G i närområdet där du bor? 🤔

• Skribent
  • Aspirant
  • 11 kommentarer
  • 31 mars 2025

Yes, har 5G på mobilnätet och på Wifi står det en 6 a  över stapeln.. Har inte tänkt på detta med 5G på mobilen..

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 154 kommentarer
  • 1 april 2025

@redep Toppen! Får du tillgång till 5G i själva bostaden? 🙂

• Skribent
  • Aspirant
  • 11 kommentarer
  • 1 april 2025

Inte vad jag vet?

Limpen
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 154 kommentarer
  • 2 april 2025

Du bör kunna se om du har 4G eller 5G från mobiltelefonen, åtminstone via mobilnätet. När du befinner dig hemma, stäng av eventuellt Wifi på mobilen och kika högst upp på skärmen! 🙂

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies