Skip to main content
Skillad
January 28, 2025
Besvarat

När kommer 5G till Södertälje?

• January 28, 2025
  • 28 svar
  • 634 visningar

Som ny kund hos 3 blev jag lovad att det skulle finnas 5G i Södertälje av han på power. Jag frågade är det bra täckning i Södertälje. Han svarade, ja men det fungerar perfekt. Toppen sa jag och sen skulle jag få 40 GB surf också. När jag loggar in ser jag att jag har fått 20 GB surf och täckningen i Södertälje är ju inte så mycket att glädjas åt. visst det fungerar. men det knappt. 

Men, sen är det ju pinsamt dåligt av 3 att när jag åker hem över julen så är det 5G täckning i den lilla by utanför en större norrländsk stad jag kommer ifrån. men här i Södertälje är det fortfarande bara 4g täckning. och när man åker pendeltåget in mot stan så är det så dålig täckning att det står endast nödsamtal. 

Bäst svar av Tomas3

DSS 5G har nu aktiveras i hela Södertälje.

28 svar

Niklas22Trådskapare
Skillad
January 29, 2025

@Niklas22 Om du pratat med en säljare på Power som har lovat dig vissa saker låter det självklart inte toppen att det inte stämmer. Har du kontaktat Power för att se hur de ställer sig till detta, eftersom det är en av deras säljare som har sålt in tjänsten? 

Hej, nej jag har inte varit i kontakt med dem ännu. med tack för tipset. 

Niklas22Trådskapare
Skillad
January 29, 2025

Det är ingen officiell person från 3 som svarar på frågorna här eller? 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
January 29, 2025

@Niklas22 I denna tråd har inte någon anställd från 3 svarat än. Vad tänker du på i sådana fall? 😃

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
Niklas22Trådskapare
Skillad
January 29, 2025

@Niklas22 I denna tråd har inte någon anställd från 3 svarat än. Vad tänker du på i sådana fall? 😃

okej, ja om det är någon som vet om det händer något eller inte så är det väl någon som jobbar på 3 tänker jag :) 

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
January 29, 2025

okej, ja om det är någon som vet om det händer något eller inte så är det väl någon som jobbar på 3 tänker jag :) 

Okej, jag taggar ​@JeppePeppe i denna tråd. Han är Community Manager på 3Community. Hoppas han kan svara ​@Niklas22 🙏🙏

Har mitt svar hjälpt er? Markera gärna som "bästa svar" och "gilla" så blir det enklare för andra att hitta rätt.
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
January 29, 2025

Uppgradering av utrustningen pågår och DSS 5G på 2100-bandet kommer aktiveras under våren i Södertälje.

Hejsan!

@Tomas3 Jobbar på Tre och har koll på det här! Hoppas 5G staplarna dyker upp under våren! 😊

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
January 29, 2025

Uppgradering av utrustningen pågår och DSS 5G på 2100-bandet kommer aktiveras under våren i Södertälje.

Hejsan!

@Tomas3 Jobbar på Tre och har koll på det här! Hoppas 5G staplarna dyker upp under våren! 😊

@JeppePeppe Tack för informationen 🙏🙏

Niklas22Trådskapare
Skillad
January 29, 2025

Hejsan!

Ah det låter ju toppen

Martin 20 år med 3
Superhjälte
Superhjälte
January 29, 2025

Hejsan!

Ah det låter ju toppen

@Niklas22 Bra information det där! Då håller vi tummarna för Södertälje 🤞🤞🤞

Niklas22Trådskapare
Skillad
January 29, 2025

Ah men det låter ju toppen!