Besvarat

Nätutbyggnad Nacka Forum?

  • 22 November 2021
  • 6 svar
  • 128 visningar

Användarnivå 3

Hej!

Jag upplever generellt en fantastiskt bra täckning med Tre både utomhus och inomhus - med ett stort undantag, och det är köpcentret Nacka Forum i östra Stockholm. Trots att det är en de största och mest välbesökta galleriorna i denna del av Stockholm så är täckningen inomhus i Nacka Forum helt undermålig. 4G har på de bästa ställena halva täckningen, i de flesta butiker går telefonen över till 1-2 markeringar av 3G-täckning vilket gör att man inte alls kan använda mobilsurf. I parkeringsgaraget är täckningen noll. Hoppas detta kommer upp på era utbyggnadsplaner för nya master snarast!

Hälsningar // Daniel 

icon

Bäst svar av Karl Von Bredband 24 November 2021, 12:59

Visa original

6 svar

Användarnivå 5
Emblem +21

Hej!

 

Vi är medvetna om problematiken! (Har även upplevt det själv på plats).

Det finns planer på att göra en 4G utbyggnad i Nacka forum, men det är i ett så pass tidigt stadie så kan egentligen inte säga mer än så.

Hej!

Ni har nyligen uppdaterat masten Stockholm-Fruängen (enligt er kundtjänst). Det stabila och kraftfulla 4G med aldrig några problem (en grön lampa) har nu bytts mot 5G (med blinkande blå mottagarsignal). Mottagningen är mycket god men ändå så laddar 5G-systemet mycket långsamt till skillnad från mitt gamla 4G-system som bara dundrade in. Har aldrig trott att jag skulle ha nytta av 5G som känns bara ”overload” men jag har inte heller trott att jag skulle få försämring av det! Vad finns att göra?

Användarnivå 5
Emblem +21

Hej!

Ni har nyligen uppdaterat masten Stockholm-Fruängen (enligt er kundtjänst). Det stabila och kraftfulla 4G med aldrig några problem (en grön lampa) har nu bytts mot 5G (med blinkande blå mottagarsignal). Mottagningen är mycket god men ändå så laddar 5G-systemet mycket långsamt till skillnad från mitt gamla 4G-system som bara dundrade in. Har aldrig trott att jag skulle ha nytta av 5G som känns bara ”overload” men jag har inte heller trott att jag skulle få försämring av det! Vad finns att göra?

Hej!

Det är väldigt svårt att svara på. Om du har möjlighet att skicka ett PM med en mer exakt adress där det används så kan jag kolla vidare på det. 😁

Hej och tack!

Är lite mer stabiliserat nu men inte som 4G dessvärre. Rejält med mbit men starttrögt. Tacksam för din hjälp! Användaradressen är Agnes Lagerstedts gata 6 i Stockholm och cirka 300 m till masten vid Fruängsskolan. Enligt 3 kundservice har den masten nyligen uppdaterats. Vet inte om det är den masten som även sänder 4G. 

mvh

Hans Råberg

 

Användarnivå 5
Emblem +21

Hej och tack!

Är lite mer stabiliserat nu men inte som 4G dessvärre. Rejält med mbit men starttrögt. Tacksam för din hjälp! Användaradressen är Agnes Lagerstedts gata 6 i Stockholm och cirka 300 m till masten vid Fruängsskolan. Enligt 3 kundservice har den masten nyligen uppdaterats. Vet inte om det är den masten som även sänder 4G. 

mvh

Hans Råberg

 

Tack!

 

Jag kollade lite mer på våra interna kartor och ser att 5G sitter på en mast runt 700m ifrån dig. På den masten så sitter det 5G på 2100mhz och 5G på 3500mhz. Det är svårt att besvara frågan på varför det är som du beskriver utan att kolla mer i detalj på din kundbild och din uppkoppling i sig. Jag har dessvärre inte möjligheten att göra det över 3Community, då det handlar om känsliga uppgifter. Tipsar om att ringa in till bredbandssupporten så att dom kan identifiera dig och hjälpa dig vidare.

Det rasade både på mobil och lap. Fick ringa supporten akut. De såg i routern att 5G- blinket var det som gjorde uppkopplingen så trög.De tyckte 4G med kontinuerlig signal var att föredra så vi låste routern på 4G och nu funkar allting perfekt igen även mobil och lap. Jättetack för din hjälp!

mvh

Hans Råberg

Svara