Mitt E3276 modem har slutat fungera (windows10).
När jag stoppar in modemet så visas USB-ikonen i “taskbar” under c:a en halv sekund.
Modemet blinkar grönt.
Sedan händer inget mer.
Vad göra?
Mitt E3276 modem har slutat fungera (windows10).
När jag stoppar in modemet så visas USB-ikonen i “taskbar” under c:a en halv sekund.
Modemet blinkar grönt.
Sedan händer inget mer.
Vad göra?
Hej , Jag skulle börja kika på drivrutinerna som är installerad för modemet du pluggar in .
Så om du på något sett kan dela internet till din via blåtand / itunes delning eller helt enkelt nätverkssladd. Beroende om det är stationär / bärbar självklart !
Tänker bara på om det plötsligt slutat fungera - > Inte så att surfen tagit slut för dig ?
Värt och kika på tre hemsidan → mitt Tre !
Kika på dessa och få iaf 5.05.02.00 installerad . Den nedre är en chansning.
Huawei E3276 Driver | 5.05.02.00 | ||
---|---|---|---|
Huawei Driver | 6.00.08.00 |
https://huawei-drivers.ru/huawei-e3276-driver-windows-download.html
Här är en liten felsökningsmanual för E3276 Huawei.
Sen föredrar jag väll alltid att ha windows alltid uppderat . Och det gör man (Windows knappen - > inställningar → windows update → Uppdateringar & säkerhet & tryck på ‘Sök efter uppdateringar ‘ .
Hoppas det löser sig och problemet blir löst ! Ha de gött änna .
Har fått igång modemet.
Den påtvingade windows-uppdateringen har tydligen förstört de tidigare nätverksinställningarna.
Jag fyllde i IPV4 properties enl. följande.
Använd följande IP-adress:
IP-adress: 192.168.1.2
Nätmask: 255.255.255.0
Standard-gateway: 192.168.1.1
Använd följande DNS-serveradresser:
Önskad DNS-server: 192.168.1.1
När jag pluggar i modemet, så öppnas webläsaren, men den misslyckas med uppkopplingen.
Då kör jag Network Diagnostics. Den rapporterar “The default gateway is not available”, men fortsätter
och gör något hokus-pokus och lyckas koppla upp.
Sedan kan jag göra connect till 3’s 4G som tidigare.
Tyvärr glömmer den fixen, så jag måste göra om hokus-pokus varje gång jag pluggar i modemet (suck).
/efb
Okej , ett steg framåt iaf :)
hehe alltid något nytt när något gammalt löses .
Testa & forsätt med detta nedan tänker jag :
( om inte detta har gjorts dvs )
UPPDATERA HUAWEI E3276S
Nedan följer en guide på hur du uppdaterar mjukvara in ditt modem.
Innan du börjar
För att kunna uppdatera din router behöver du:
Öppna anslutningshanteraren
Börja med att öppna programvaran Mobile Broadband för ditt mobila bredband, programmet du använder för att ansluta och koppla ned.
Ditt modem kommer att hämta en av följande uppdateringar:
Fortsättning
Om 4G-anslutning har använts för hämtning av uppdateringen behöver du koppla ned.
Anslut på nytt .
När programvaran öppnas på nytt kan det dröja en liten stund innan det hittar kontakt med nätet. Vanligtvis så hittar den 3G först för att sedan hitta 4G-nätet. När den hittat 4G kan du ansluta och använda ditt mobila bredband igen.
Lycka till :)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.